Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Пісні Кароля Шимановського для високого голосу наслідування і в протидію вокальній спадщині Ф. Шопена

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ін, Ціньцінь
dc.date.accessioned 2024-07-17T10:08:53Z
dc.date.available 2024-07-17T10:08:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ін Ціньцінь. Пісні Кароля Шимановського для високого голосу наслідування і в протидію вокальній спадщині Ф. Шопена // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 298–302. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5605
dc.description The purpose of the study is to trace Biedermeier's traces in the expressiveness of K. Shymanovskyi's Songs in their borderline to Chopin's heritage and in delving into the artificial pro-church declamation of symbolist vocalism – using the example of Songs for a high voice op. 2-54, which in terms of timbre-register corresponds to the lyric soprano of the author of this essay. The methodological basis is the intonation approach of the school of B. Asafiev in Ukraine, represented, among other things, by the works of O. Markova, O. Muravska, L. Horelyk, and other authors, in which the basic method of analysis is stylistic comparative, musicological holistic analysis with hermeneutic approaches, as well as the historical-biographical method from the perspective of "intellectual biography" (in the concept of V. Shulhina and O. Yakovlev, the subject of the study. The scientific novelty of the work is determined by the author's primacy of the development of the specified stylistic vision of K. Shymanovskyi's Songs according to its Biedermeier origin and involving the method of Symbolist vocals with its pro-church declamation and Eastern liturgical singing. And also innovative is the analysis of the named Songs from the perspective of the stated stylistic interpretations of the expressiveness of the works of the great Polish and Ukrainian composer of the 20th century. Conclusions. 16 analysed Songs by K. Shymanovskyi of different years of creation demonstrate Biedermeier's attribution in op. 2, 20, which varies from op. 24 on a certain borderline of psalmody and dance-genre elements (especially op. 31 "Dance"), forming the apogee of the artist's symbolic choices, indicative of the Ukrainian cultural environment of the 1910s. Songs op. 54 combine signs of symbolic psalmody and dance-genre "hints", a clear passing of the relevance to folklorism of the large- scale works of the final years of the composer's life and work in Poland. Selections of works "for a high voice" highlight these expressive indicators that "depersonalise" verbal expressions in favour of the philosophical and religious abstraction of presenting plot-event fillings of a verbal series of vocal miniatures. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – простежити бідермаєрівський слід у виразності Пісень К. Шимановського в їх пограниччі до шопенівської спадщини і в заглибленні в штучну процерковну декламаційність символістської вокальності – на прикладі Пісень для високого голосу ор.2–54, що тембром-регістром співвідносне із ліричним сопрано автора цього нарису. Методологічною основою є інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні, представленої зокрема роботами О. Маркової, О. Муравської, Л. Горелік, інших авторів, у яких базовим методом аналізу виступає стильовий компаратив, музикознавчий цілісний аналіз з герменевтичними виходами, а також історико-біографічний метод в ракурсі «інтелектуальної біографії» (в концепції В. Шульгіної і О. Яковлєва) суб’єкта дослідження. Наукова новизна роботи визначається авторською першісністю розгортання вказаного стильового бачення Пісень К. Шимановського за його бідермаєрівським витоком і з залученням до методу символістського вокалу з його процерковною декламаційністю і східно-богослужебним співом. А також новаційним є аналіз названих Пісень в ракурсі заявлених стильових тлумачень виразності творів великого польського і українського композитора ХХ століття. Висновки. 16 проаналізованих Пісень К. Шимановського різних років створення демонструють бідермаєрівську атрибуцію в ор. 2, 20, що змінюється від ор. 24 на певне пограниччя псалмодування і танцювально-жанрових елементів (особливо це ор. 31 «Танець»), складаючи апогей символістських виборів митця, показових для українського культурного його оточення 1910-х. Пісні ор. 54 поєднують ознаки символістської псалмодійності і танцювально-жанрових «натяків», з явним минанням дотичності до фольклоризму масштабних творів завершальних років життя і творчості композитора в Польщі. Вибори творів «для високого голосу» виділяють ці виразні показники, які «деперсоналізують» словесні вираження на користь філософсько-релігійної абстракції подання сюжетно-подійових наповнень вербального ряду вокальних мініатюр. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject жанр пісні uk_UA
dc.subject музичний жанр uk_UA
dc.subject музична жанровість uk_UA
dc.subject стиль в музиці uk_UA
dc.subject символізм uk_UA
dc.subject бідермаєр uk_UA
dc.subject фольклоризм uk_UA
dc.title Пісні Кароля Шимановського для високого голосу наслідування і в протидію вокальній спадщині Ф. Шопена uk_UA
dc.title.alternative Karol Shymanovsky's Songs for High Voices in Imitation and Against the Vocal Heritage of F. Chopin uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу