dc.contributor.author |
Падалко, Вікторія Олегівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-17T10:47:53Z |
|
dc.date.available |
2024-07-17T10:47:53Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Падалко В. О. До питання вивчення літератури про музичну інтепретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 316–320. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5608 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to analyse scientific research and publications on the musical interpretation of
Ukrainian classical poetry in the works of pop artists. The research methodology. Analytical and retrospective methods,
as well as the method of comparative analysis, were used to structure the theoretical and methodological base. Since the
topic of research covers issues of both musicology and literature, an interdisciplinary approach was used. The scientific
novelty of the work lies in the definition of interpretation as a phenomenon that contributes to the organic synthesis of
musical and verbal art, gives a direct impact on the musical interpretation of poetic texts by classics, the creativity of
academic and pop composers and performers. Conclusions. The article noted the actual increase in the number of musical
interpretations of poetic texts by Ukrainian classics. The consideration of scientific works that constitute the theoretical
basis for the comprehensive study of the relevant songs and compositions, was carried out. Research directions are divided
into the study of: general features of interpretation as a phenomenon (O. Afonina, O. Benziuk, P. Ivanyshyn, O. Kolesnyk, S. Sadovenko); problems of music and literature synthesis (O. Frait, I. Ivanova, A. Mizitova, I. Vezhnevets,
O. Zinkevych); musical interpretation (O. Domashchenko, M. Heichenko, V. Ivanova, O. Katrych, V. Kulikova,
V. Moskalenko, O. Oleksiuk, V. Panasiuk, V. Soloviov); interpretation of texts, their semantics, in particular, through the
prism of inner musicality (M. Naienko, Z. Pakholok, I. Shchukina, G. Siuta); works of academic and pop composers and
performers-interpreters of the poetry of the classics (H. Filatova, O. Frait, H. Karas, N. Koroliuk, V. Stepurko,
I. Shturmak). Musical Shevchenkiana is relatively covered in the scientific discourse, but, for the most part, only in the
realm of academic music (the same name publication from the funds of the National V. I. Vernadskyi Library of Ukraine,
2020; the book “Musical Shevchenkiana” by M. Hulkovskyi, 2023). Except for few articles, the source base on the works
of pop artists in the context of the interpretation of poetry by the classics only consists of the interviews, publications
from the websites, blogs, and pages of social networks of the performers |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – проаналізувати наукову літературу про музичну інтерпретацію поезій українських класиків у
творчості естрадних виконавців. Методологія дослідження. Для структурування теоретико-методологічної бази
використано аналітичний та ретроспективний методи, а також метод порівняльного аналізу. Оскільки тема
дослідження охоплює питання як музикознавства так і літературознавства, використовується міждисциплінарний
підхід. Наукова новизна роботи полягає у визначенні інтерпретації як феномену, що сприяє органічному синтезу
музики і слова, має безпосередній вплив на музичну інтерпретацію поетичних текстів класиків, творчість
академічних та естрадних композиторів і виконавців. Висновки. У статті відзначено актуальне зростання
кількості музичних інтерпретацій поетичних текстів українських класиків. Проаналізовано наукову літературу,
яка становить теоретичне підґрунтя для цілісного дослідження відповідних пісенних творів та композицій.
Напрями досліджень розподілені на вивчення: особливостей інтерпретації, як феномену (О. Афоніна, О. Бензюк,
П. Іванишин, О. Колесник, С. Садовенко); проблем синтезу музики та слова (І. Вежневець, О. Зінькевич,
І. Іванова, А. Мізітова, О. Фрайт); питань музичної інтерпретації (М. Гейченко, О. Домащенко, В. Іванова,
О. Катрич, В. Кулікова, В. Москаленко, О. Олексюк, В. Панасюк, В. Соловйов); інтерпретації текстів, їх
семантики та тлумачення, зокрема, крізь призму внутрішньої музикальності (М. Наєнко, З. Пахолок, Г. Сюта,
І. Щукіна); творчості академічних і естрадних композиторів та виконавців-інтерпретаторів поезії класиків
(Г. Карась, Н. Королюк, В. Степурко, Г. Філатова, О. Фрайт, І. Штурмак). Порівняно висвітленою в науковому
дискурсі є музична шевченкіана, але, здебільшого, тільки в царині академічної музики (однойменне видання з
фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, 2020, видання М. Гулковського, 2023).
Зазначено, що про естрадних виконавців, саме в контексті інтерпретації поезії класиків, джерельну базу
становлять, за винятком окремих статей, лише інтерв’ю, публікації із сайтів, блогів та сторінок соціальних мереж
самих виконавців. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
музична інтерпретація поезії |
uk_UA |
dc.subject |
українські естрадні виконавці |
uk_UA |
dc.subject |
синтез музики і літератури |
uk_UA |
dc.subject |
українська культура |
uk_UA |
dc.subject |
вокальна музика |
uk_UA |
dc.subject |
музична інтерпретація |
uk_UA |
dc.subject |
українські поети |
uk_UA |
dc.subject |
музична шевченкіана |
uk_UA |
dc.subject |
естрадознавство |
uk_UA |
dc.title |
До питання вивчення літератури про музичну інтепретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців |
uk_UA |
dc.title.alternative |
To the issues of sources study on the musical interpretation of Ukrainian classics poetry in the works of pop performers |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |