Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

До питання вивчення літератури про музичну інтепретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Падалко, Вікторія Олегівна
dc.date.accessioned 2024-07-17T10:47:53Z
dc.date.available 2024-07-17T10:47:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Падалко В. О. До питання вивчення літератури про музичну інтепретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 316–320. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5608
dc.description The purpose of the article is to analyse scientific research and publications on the musical interpretation of Ukrainian classical poetry in the works of pop artists. The research methodology. Analytical and retrospective methods, as well as the method of comparative analysis, were used to structure the theoretical and methodological base. Since the topic of research covers issues of both musicology and literature, an interdisciplinary approach was used. The scientific novelty of the work lies in the definition of interpretation as a phenomenon that contributes to the organic synthesis of musical and verbal art, gives a direct impact on the musical interpretation of poetic texts by classics, the creativity of academic and pop composers and performers. Conclusions. The article noted the actual increase in the number of musical interpretations of poetic texts by Ukrainian classics. The consideration of scientific works that constitute the theoretical basis for the comprehensive study of the relevant songs and compositions, was carried out. Research directions are divided into the study of: general features of interpretation as a phenomenon (O. Afonina, O. Benziuk, P. Ivanyshyn, O. Kolesnyk, S. Sadovenko); problems of music and literature synthesis (O. Frait, I. Ivanova, A. Mizitova, I. Vezhnevets, O. Zinkevych); musical interpretation (O. Domashchenko, M. Heichenko, V. Ivanova, O. Katrych, V. Kulikova, V. Moskalenko, O. Oleksiuk, V. Panasiuk, V. Soloviov); interpretation of texts, their semantics, in particular, through the prism of inner musicality (M. Naienko, Z. Pakholok, I. Shchukina, G. Siuta); works of academic and pop composers and performers-interpreters of the poetry of the classics (H. Filatova, O. Frait, H. Karas, N. Koroliuk, V. Stepurko, I. Shturmak). Musical Shevchenkiana is relatively covered in the scientific discourse, but, for the most part, only in the realm of academic music (the same name publication from the funds of the National V. I. Vernadskyi Library of Ukraine, 2020; the book “Musical Shevchenkiana” by M. Hulkovskyi, 2023). Except for few articles, the source base on the works of pop artists in the context of the interpretation of poetry by the classics only consists of the interviews, publications from the websites, blogs, and pages of social networks of the performers uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати наукову літературу про музичну інтерпретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців. Методологія дослідження. Для структурування теоретико-методологічної бази використано аналітичний та ретроспективний методи, а також метод порівняльного аналізу. Оскільки тема дослідження охоплює питання як музикознавства так і літературознавства, використовується міждисциплінарний підхід. Наукова новизна роботи полягає у визначенні інтерпретації як феномену, що сприяє органічному синтезу музики і слова, має безпосередній вплив на музичну інтерпретацію поетичних текстів класиків, творчість академічних та естрадних композиторів і виконавців. Висновки. У статті відзначено актуальне зростання кількості музичних інтерпретацій поетичних текстів українських класиків. Проаналізовано наукову літературу, яка становить теоретичне підґрунтя для цілісного дослідження відповідних пісенних творів та композицій. Напрями досліджень розподілені на вивчення: особливостей інтерпретації, як феномену (О. Афоніна, О. Бензюк, П. Іванишин, О. Колесник, С. Садовенко); проблем синтезу музики та слова (І. Вежневець, О. Зінькевич, І. Іванова, А. Мізітова, О. Фрайт); питань музичної інтерпретації (М. Гейченко, О. Домащенко, В. Іванова, О. Катрич, В. Кулікова, В. Москаленко, О. Олексюк, В. Панасюк, В. Соловйов); інтерпретації текстів, їх семантики та тлумачення, зокрема, крізь призму внутрішньої музикальності (М. Наєнко, З. Пахолок, Г. Сюта, І. Щукіна); творчості академічних і естрадних композиторів та виконавців-інтерпретаторів поезії класиків (Г. Карась, Н. Королюк, В. Степурко, Г. Філатова, О. Фрайт, І. Штурмак). Порівняно висвітленою в науковому дискурсі є музична шевченкіана, але, здебільшого, тільки в царині академічної музики (однойменне видання з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, 2020, видання М. Гулковського, 2023). Зазначено, що про естрадних виконавців, саме в контексті інтерпретації поезії класиків, джерельну базу становлять, за винятком окремих статей, лише інтерв’ю, публікації із сайтів, блогів та сторінок соціальних мереж самих виконавців. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музична інтерпретація поезії uk_UA
dc.subject українські естрадні виконавці uk_UA
dc.subject синтез музики і літератури uk_UA
dc.subject українська культура uk_UA
dc.subject вокальна музика uk_UA
dc.subject музична інтерпретація uk_UA
dc.subject українські поети uk_UA
dc.subject музична шевченкіана uk_UA
dc.subject естрадознавство uk_UA
dc.title До питання вивчення літератури про музичну інтепретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців uk_UA
dc.title.alternative To the issues of sources study on the musical interpretation of Ukrainian classics poetry in the works of pop performers uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу