Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Технологічні дослідження живописних творів Вільгельма Котарбінського з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андріанова, Олена Борисівна
dc.contributor.author Біскулова, Світлана Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-07-30T11:41:56Z
dc.date.available 2024-07-30T11:41:56Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Андріанова О. Б., Біскулова С. О. Технологічні дослідження живописних творів Вільгельма Котарбінського з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 108–113. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5634
dc.description The purpose of the article is to research works of easel painting by Wilhelm Kotarbinski from the collection of the Bohdan and Varvara Khanenko National Museum of Art, to establish their execution technique, to study art materials, to identify the pigment palette, and to introduce the results into scientific circulation. The methodology of the work consisted of an integrated approach that included theoretical (generalisation, comparison) and empirical (optical and physicochemical) research methods, such as imaging in the visible, ultraviolet, and infrared ranges of the electromagnetic spectrum, optical microscopy, X-ray fluorescence analysis, and Fourier transform infrared spectroscopy. Scientific novelty. The presented work is the first study of Wilhelm Kotarbinski's paintings from the museum's collection, which aims to establish the technological characteristics of the fabric supports and grounds, determine the author's painting technique, and identify the pigments inherent in the artist's palette of the early 20th century. Conclusions. The research has shown that the author used commercial ready-primed plain weave linen canvases of various densities as a painting support. The characteristics and composition of the grounds were determined. It has been established that Kotarbinski's artist’s painting technique included applying a paint layer on the backside of the primed canvas. It is shown that in the executive process, the author finalised the painting with clarifications of image details or compositional corrections. The pigments of the paint layer have been identified. The palette inherent to the artist's early 20th century works was established. The obtained results allowed us to confirm the museum attribution of Wilhelm Kotarbinski's paintings. They are an important contribution to the existing body of knowledge about the Khanenko Museum's collection and can be useful in studying and confirming the authenticity of Kotarbinski's artworks. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – дослідження творів станкового живопису Вільгельма Котарбінського з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, встановлення техніки їхнього створення, вивчення художніх матеріалів, ідентифікація пігментної палітри та введення отриманих результатів у науковий обіг. Методологія роботи полягала у застосуванні комплексного підходу, що включав теоретичні (узагальнення, порівняння) та емпіричні (оптичні та фізико-хімічні) методи дослідження, а саме, фотофіксацію у видимому, ультрафіолетовому та інфрачервоному діапазонах електромагнітного спектра, методи оптичної мікроскопії, рентгенофлуоресцентного аналізу та інфрачервоної спектроскопії з Фур'є-перетворенням. Наукова новизна. Представлена робота є першим дослідженням творів живопису Вільгельма Котарбінського з колекції музею, яке спрямоване на встановлення технологічних особливостей основ, ґрунтів, визначення авторської техніки побудови живописного шару та ідентифікацію пігментів, притаманних палітрі художника початку ХХ ст. Висновки. Проведені дослідження показали, що автором при створенні картин були використані фабрично заґрунтовані лляні полотна простого полотняного переплетення різної щільності. Визначені характеристики та склад ґрунтів. Встановлено, що до технологічних особливостей творів Котарбінського можна віднести прийом побудови фарбового шару на звороті заґрунтованого полотна. Показано, що у процесі створення живопис доопрацьовувався автором з уточненнями деталей зображення або внесенням композиційних правок. Були ідентифіковані пігменти фарбового шару та встановлено палітру, властиву творам художника початку ХХ ст. Отримані результати дозволили підтвердити музейну атрибуцію живописних творів Вільгельма Котарбінського, що є важливим внеском до існуючого масиву знань про колекцію музею та може бути корисними при дослідженнях та підтвердженні автентичності його творів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject полотно основи uk_UA
dc.subject ґрунт uk_UA
dc.subject рентгенофлуоресцентний аналіз uk_UA
dc.subject інфрачервона спектроскопія з Фур’є-перетворенням uk_UA
dc.title Технологічні дослідження живописних творів Вільгельма Котарбінського з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків uk_UA
dc.title.alternative Technological Research of Paintings by Wilhelm Kotarbinski from the Collection of the Bohdan and Varvara Khanenko National Museum of Art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу