Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Реаліті-шоу в контексті «постдокументальної» культури: критика текстуального підходу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Решетнік, Григорій Іванович
dc.date.accessioned 2024-12-09T14:16:39Z
dc.date.available 2024-12-09T14:16:39Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Решетнік Г. І. Реаліті-шоу в контексті «постдокументальної» культури: критика текстуального підходу // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 3. С. 64–70. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5714
dc.description The purpose of the article is to review important aspects of the critical studies in foreign scientific discourse aimed at textual analysis of reality show as a genre and television format, which helps to reconsider its status as a phenomenon of ―post-documentary‖ culture. The research methodology. The work uses, firstly, critical discourse analysis, which allows us to understand the limitations and counterproductiveness of textual analysis of reality show and helps to reveal the constitutive potential of television and cultural production practices, and, secondly, a cultural approach, which allowed us to identify the media-cultural features of reality show and show them as an element of ―post-documentary‖ audio-visual culture in the XXI century. Scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time, through the prism of criticism of the textual approach, the peculiarities of reality show as a phenomenon of ―post-documentary‖ audio-visual culture are revealed. Conclusions. It is proved that the counterproductiveness of the textual approach to the conceptualisation of reality show as a genre, since its production contradicts the general logic and the established perception of what a text should be. This genreform has more common with no certain genre traditions or textual features, but with the ―processing of reality‖ at the intersection of fact and fiction, shifting attention from the text to its production. The proliferation of reality TV programmes illustrates the industry‘s dependence on ―reality‖ as a tool for advertising marketing and the logic of cultural production. It is affirmed that during conceptualising TV reality texts, it is necessary to pay attention to a number of industrial and market conditions and needs, which prioritises textual production practices and contexts that shape practical decisions, and allows for empirical access to the evolving and mutating genreform of reality show. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – огляд важливих аспектів критичних студій у зарубіжному науковому дискурсі, спрямованих на текстовий аналіз реаліті-шоу як жанру та телевізійного формату, що допомагають переосмислити його статус як феномену «постдокументальної» культури. Методологія дослідження. У роботі використані, по-перше, критичний дискурс-аналіз, що дозволяє зрозуміти обмеженість і контрпродуктивність текстового аналізу реаліті-шоу та допомагає розкрити конститутивний потенціал практик телевізійно-культурного виробництва, по-друге, культурологічний підхід, який дав змогу визначити медіакультурні особливості реаліті-шоу та показати їх як елемент «постдокументальної» аудіовізуальної культури у ХХІ столітті. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше крізь призму критики текстуального підходу розкрито особливості реаліті-шоу як феномену «постдокументальної» аудіовізуальної культури. Висновки. Доведена контрпродуктивність текстового підходу до концептуалізаії реаліті-шоу як жанру, адже його виробництво суперечить загальній логіці та усталеному сприйняттю того, яким має бути текст. Ця жанроформа має більше спільного не з певними жанровими традиціями чи текстовими особливостями, а з «обробкою реалій» на перетині фактів і вигадок – переміщення уваги з тексту на його виробництво. Поширення телевізійних реаліті-програм ілюструє залежність індустрії від «реальності» як інструменту рекламного маркетингу та логіки культурного виробництва. Стверджено, що під час концептуалізації телевізійних реаліті-текстів необхідно звернути увагу на низку промислових і ринкових умов й потреб, що надає пріоритет практикам створення тексту та контекстам, які формують практичні рішення, і дозволяє емпірично отримати доступ до еволюціонуючої та мутуючої жанроформи реаліті-шоу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject реаліті-шоу uk_UA
dc.subject постдокументальна культура uk_UA
dc.subject текстовий аналіз uk_UA
dc.subject критика uk_UA
dc.subject культурне виробництво uk_UA
dc.subject культурний ринок uk_UA
dc.subject реалізм uk_UA
dc.title Реаліті-шоу в контексті «постдокументальної» культури: критика текстуального підходу uk_UA
dc.title.alternative Reality Show in the context of ―Post-Documentary‖ Culture: Critics of Textual Approach uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу