Короткий опис(реферат):
Мета роботи – сформувати ознаки кітчу в контексті застосування його форм в сучасній поп-культурі.
Дослідити взаємозв‘язки кітчу і гіперреальності використовуючи філософську теорію Ж. Бодріяра про
гіперреальність. Методологія роботи містить загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення
досліджуваної проблеми, які дали змогу визначити й науково обґрунтувати наявні теорії, концептуальні
підходи до розуміння змісту понять «кітч», «гіперреальність», «низова» та «висока» культура. Були використані
такі методи: аналітичний, історичний, порівняльний. Історичний метод допоміг знайти витоки появи кітчу і
встановити хронологію його розвитку. За допомогою порівняльного методу була проведена робота по
виявленню і пошуку властивостей та характеристик на основі зібраної інформації. Застосування аналітичного
методу дослідження допомогло провести аналіз даних і на його основі сформувати гіпотези. Наукова новизна
– полягає у комплексному розгляді кітчу в контексті його застосування в сучасній епосі гіперреальності. На
основі цього було зроблено синтезування конкретних ознак кітчу, а саме: гіперболізація, ідеалізація,
комерціалізація, втрата автентичності, поверхневість, вульгарність, шаблонність, імітація (пародія), масовість
та емоційна маніпуляція. Висновки. Сучасна поп-культура відчуває на собі великий вплив процесів
глобалізації та диджиталізації, які докорінно вплинули і продовжують впливати на розвиток культури загалом.
Результатом протікання цих процесів є поява і стрімкий розвиток кітчу. Його характерними ознаками є
гіперболізація, ідеалізація, комерціалізація, втрата автентичності, поверхневість, вульгарність, шаблонність,
імітація (пародія), масовість та емоційна маніпуляція. Це основні ознаки, що притаманні кітчу і саме вони
дозволяють безпомилково визначити присутність кітчу в тому чи іншому творі мистецтва. Важливо зазначити,
що специфіка сучасної поп-культури, також продиктована загальним контекстом її існування в епосі
гіперреальності. Найчастіше, це має вираз у гіперболізації образів, що передаються. Ці та інші ознаки дають
кітчу особливий статус важливої частини поп-культури, а також впливає на її формування створюючи нові
стандарти. Відповідно, кітч необхідно розглядати як засіб для аналізу сучасних культурних тенденцій. Адже ці
тенденції є у постійній стадії формування і розвитку, що вимагає від науковців сучасності пильності і частої
уваги до себе.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to define the features of kitsch in the context of its application in contemporary pop
culture. To investigate the relationship between kitsch and hyperreality using Baudrillard's philosophical theory of
hyperreality. The research methodology includes general scientific principles of systematisation and generalisation of
the problem under study, which made it possible to identify and scientifically substantiate existing theories, conceptual
approaches to understanding the content of the concepts of ―kitsch‖, ―hyperreality‖, ―grassroots‖ and ―high‖ culture.
The following methods were used: analytical, historical, and comparative. The historical method helped to find the
origins of kitsch and establish the chronology of its development. The comparative method was used to identify and
search for properties and characteristics based on the collected information. The use of the analytical research method
helped to analyse the data and form hypotheses based on it. The scientific novelty is a comprehensive consideration of
kitsch in the context of its application in the modern era of hyperreality. On this basis, the specific features of kitsch
were synthesised, namely: hyperbole, idealisation, commercialisation, loss of authenticity, superficiality, vulgarity,
template, imitation (parody), mass and emotional manipulation. Conclusions. Contemporary pop culture is heavily
influenced by the processes of globalisation and digitalisation, which have radically affected and continue to influence
the development of culture in genIts characteristic features are hyperbole, idealisation, commercialisation, loss of authenticity, superficiality, vulgarity,
template, imitation (parody), mass appeal, and emotional manipulation. These are the main features inherent in kitsch,
and they allow us to unmistakably identify the presence of kitsch in a particular work of art. It is important to note that
the specificity of contemporary pop culture is also dictated by the general context of its existence in the era of
hyperreality. Most often, this is expressed in the hyperbolisation of the images conveyed. These and other features give
kitsch a special status of an important part of pop culture, and also influence its formation by creating new standards.
Accordingly, kitsch should be seen as a means of analysing contemporary cultural trends. After all, these trends are in a
constant stage of formation and development, which require vigilance and frequent attention from contemporary
scholarseral. The result of these processes is the emergence and rapid development of kitsch.