Короткий опис(реферат):
Мета статті – встановити дизайнерсько-художні засоби формування культурно-мистецького контексту
сучасного антропогенного простору. Методологія дослідження передбачала застосування методів синтезу та
аналізу із залученням міждисциплінарних зв‘язків (архітектура, мистецтвознавство, культурологія, психологія,
дизайн), що дало змогу опрацювати наявний теоретичний і практичний досвід з теми статті; метод
теоретичного узагальнення використано для формулювання висновків щодо окресленої проблеми. Наукова
новизна статті полягає в тому, що в ній актуалізовано питання ролі візуально-пластичної мови дизайну у
формуванні комунікативно-культурного змісту антропогенного середовища. Висновки. Зі зміною
соціокультурних, політико-економічних умов змінюються і вимоги людей до середовища їх перебування.
Дизайнерсько-художні прийоми дають змогу динамічно скоригувати візуальний контекст простору,
модернізувати його. Візуально-пластична мова дизайну сучасного антропогенного середовища представлена в
художньо прикрашених нерухомих і рухомих об‘єктах, їх частинах, що додають йому характеру та
індивідуальності, викликають певні емоції в людей, які взаємодіють з таким простором. Формуванню нового
візуального контексту середовища сприяє наявність у ньому муралів, графіті, вуличних трафаретів, стикер-арту, аерозольного мистецтва, постерів, фотошпалер, в‘язаного графіті, мозаїк, світлодіодного мистецтва,
медіафасадів, скульптур, відеомапінгу, 3D-зображень та ін. Несистемне, хаотичне формування візуального
контексту простору може порушити його художню цілісність. Варто враховувати місце розташування об‘єкта,
його роль у загальній структурі середовища, архітектурно-історичний чи етнічний контекст.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to establish the design and artistic means of forming the cultural-artistic context of
modern anthropogenic space. The research methodology involved the use of synthesis and analysis methods with the
involvement of interdisciplinary connections (architecture, art history, cultural studies, psychology, design), which
made it possible to develop the available theoretical and practical experience on the subject of the article; the method of
theoretical generalisation was used to formulate conclusions regarding the outlined problem. The scientific novelty of
the article lies in the fact that it actualises the issue of the role of the visual and plastic language of design in the
formation of the communicative and cultural content of the anthropogenic environment. Conclusions. With the change
of socio-cultural, political and economic conditions, people's requirements for their environment also change. Design
and artistic techniques make it possible to dynamically adjust the visual context of the space, to modernise it. The visual
plastic design language of the modern anthropogenic environment is presented in artistically decorated stationary and
moving objects, their parts, which add character and individuality to it, cause certain emotions in people who interact
with such a space. The presence of murals, graffiti, street stencils, sticker art, aerosol art, posters, photo wallpapers,
knitted graffiti, mosaics, LED art, media facades, sculptures, video mapping contributes to the formation of a new
visual context of the environment, 3D images. Unsystematic, chaotic formation of the visual context of the space can
disrupt its artistic integrity. It is worth considering the location of the object, its role in the general structure of the
environment, architectural, historical or ethnic context.