Короткий опис(реферат):
Метою статті є вивчення репрезентації образу міста Києва у пейзажному живописі видатного
українського художника С.Шишка, крізь призму авторського художнього бачення та стилістичного розвитку.
Методологія дослідження. У роботі застосовано такі методи, як аналітичний, порівняльний мистецтвознавчий,
що дозволило цілісно розглянути означену проблематику та отримати науково обґрунтовані результати
дослідження. Наукова новизна. У статті вперше проаналізовано стилістичні особливості художника, зокрема
поєднання реалістичних традицій з елементами імпресіонізму, що виразно простежуються в його роботах.
Розглянуто основні теми, мотиви і техніки, які характеризують його творчий шлях та значення художника в
контексті розвитку українського мистецтва. Висновки. У статті розглядається творчість видатного
українського художника С. Шишка, одного з провідних майстрів пейзажного живопису України ХХ століття,
чия творчість залишила вагомий слід у мистецькому житті України означеного періоду. Основна увага
приділена його внеску в розвиток пейзажного живопису, зокрема зображенню пейзажів з краєвидами міста
Києва. Підкреслено важливість С. Шишка як художника, який зробив значний внесок у розвиток українського
мистецтва, зокрема в реалістичний пейзажний живопис, та його вплив на наступні покоління українських
митців. Творчість С. Шишка є важливою складовою українського мистецтва ХХ століття, яка виразно
відображає культурну та історичну значимість Києва. Його роботи, зосереджені на міському пейзажі,
збагачують наше уявлення про Київ як символ національної ідентичності, як простір, що поєднує історію,
культуру та природну красу. Через майстерне володіння світлом, кольором та композицією Сергій Шишко зміг
передати багатогранність Києва, показавши його не лише як архітектурний або природний об'єкт, а як місце, де
духовне й матеріальне тісно переплітаються. Художній образ Києва на полотнах С. Шишка слугує своєрідним
містком між минулим і сучасністю, адже художник не тільки фіксував вигляд міста у конкретні моменти, але й
передавав його дух, вічну сутність, що залишається актуальною через десятиліття.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the representation of the image of the city of Kyiv in the landscape painting
of the outstanding Ukrainian artist S. Shyshko, through the prism of the author's artistic vision and stylistic
development. Research methodology. Methods such as analytical and comparative art studies were used in the work,
which made it possible to holistically consider the given problem and obtain scientifically based research results.
Scientific novelty. The article first analyses the artist's stylistic features, in particular the combination of realistic
traditions with elements of impressionism, which are clearly visible in his works. The main topics, motives and
techniques that characterise his creative path and the importance of the artist in the context of the development of
Ukrainian art are considered. Conclusions. The article examines the work of the outstanding Ukrainian artist
S. Shyshko, one of the leading masters of Ukrainian landscape painting of the 20th century, whose work left a
significant mark on the artistic life of Ukraine of that period. The main attention is paid to his contribution to the
development of landscape painting, in particular to the depiction of landscapes with views of the city of Kyiv. The
importance of S. Shyshko as an artist who made a significant contribution to the development of Ukrainian art, in
particular realistic landscape painting, and his influence on subsequent generations of Ukrainian artists is emphasised.
S. Shyshko‘s work is an important component of Ukrainian art of the 20th century, which clearly reflects the cultural
and historical significance of Kyiv. His works, focused on the urban landscape, enrich our perception of Kyiv as a symbol of national identity, as a space that combines history, culture and natural beauty. Through masterful command
of light, colour and composition, Serhii Shyshko was able to convey the multifaceted nature of Kyiv, showing it not
only as an architectural or natural object, but as a place where the spiritual and the material are closely intertwined. The
artistic image of Kyiv on the canvases by S. Shyshko serves as a kind of a bridge between the past and the present,
because the artist not only captured the appearance of the city at specific moments, but also conveyed its spirit, its
eternal essence, which remains relevant decades later.