Короткий опис(реферат):
Мета роботи – конкретизувати фольклорно-джазові наративи трансформаційно-інтерпретаційної
авторської концепції Володимира Годлевського у композиції «Інтродукція і Токата», запропонувати алгоритм
впровадження новітніх художніх можливостей при мікшуванні фольклору та джазу як перспективної тенденції
сучасного музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного та системного
підходів для розкриття основних принципів та методів застосування фольклору та джазу у композиторській
практиці, а також в апробації впливу фольклорно-джазового напряму на художньо-виконавський аспект
сучасного акордеонно-баянного мистецтва України першої чверті ХХІ століття. Наукова новизна. Уперше
здійснені аналіз та апробація трансформаційно-інтерпретаційної авторської концепції Володимира
Годлевського на прикладі авторської композиції «Інтродукція і Токата»; розглянуто ємність та універсальність
художньо-стилістичного наповнення визначеної авторської ідеї; запропоновано нові задуми та перспективи
щодо розкриття трансформаційно-інтерпретаційної концептуальної думки автора у мікшуванні та синтезі
фольклору та джазу. Висновки. Фольклорно-джазові наративи сучасної трансформаційно-інтерпретаційної
авторської концепції твору В. Годлевського «Інтродукція і Токата» полягають у впровадженні, удосконалені,
зростанні та адаптації новочасних художніх можливостей шляхом мікшування фольклору, як оплоту
традиційної та сталої орнаментики культурного надбання та джазу – модернової, сучасної та новітньої музичної
материки, що постійно потребує розвитку та видозміни у призмі імпровізованого контенту сьогодення та
транскрипції в майбутній культурно-мистецький простір.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to define and specify the folklore-jazz narratives of the transformational-interpretive
authorial concept of Volodymyr Hodlevskyi in the composition ―Introduction and Toccata‖, to propose an algorithm for
the introduction of the latest artistic possibilities when mixing folklore and jazz, as a promising trend of the modern
musical environment. The research methodology consists in considering analytical and systematic approaches to
reveal the main principles and methods of applying folklore and jazz in compositional practice, as well as in
approbation of the influence of the folklore-jazz direction on the artistic and performing aspect of the modern accordion
and legend art of Ukraine in the first quarter of the 21st century. Scientific novelty. For the first time, the analysis and
approbation of the transformative-interpretive author's concept of Volodymyr Нodlevskyi was conducted on the
example of the author's composition ―Introduction and Toccata‖; the capacity and universality of the artistic and
stylistic content of a certain author's composition are considered; new ideas and perspectives are proposed regarding the
disclosure of the author's transformative-interpretive conceptual thought in the mixing and synthesis of folklore and
jazz. Conclusions. Folk-jazz narratives of the modern transformative-interpretive author's concept of Volodymyr
Нodlevskyi‘s ―Introduction and Toccata‖ consist in the introduction, improvement, growth and adaptation of modern
artistic possibilities by mixing folklore, as a stronghold of traditional and stable ornamentation of cultural heritage, and jazz – modern, contemporary and the newest musical continent, which constantly needs development and modification
in the prism of the improvised content of the present and transcription into the future cultural and artistic space.