dc.contributor.author |
Sadovenko, Svitlana |
|
dc.contributor.author |
Boryshpol, Hanna |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-02T08:42:01Z |
|
dc.date.available |
2025-07-02T08:42:01Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Sadovenko, S., & Boryshpol, H. (2024). The collective cultural identity as a source of creation of the public ideal of Ukraine: The archetypal and axiological aspect. // Culture and Contemporaneity, 26(2), 68-76. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5933 |
|
dc.description |
У дослідженні розглянуто феноменологічну цінність розуміння людського та соціального
існування в межах сучасної соціогуманітарної парадигми, акцентовано на тому, як цифровізація, культурне
розмаїття та соціально-історичні чинники формують доступ до інформації, соціальну взаємодію та
прагнення до антропоцентричного культурного ідеалу. Мета статті полягала у визначенні ролі культурної
ідентичності у формуванні людського середовища, що відображає досвід усіх Інших через інтерналізацію
та екстерналізацію позаісторичного несвідомого у вигляді «подвійного кодування» асоціацій семантичних
домінант людиноорієнтованого простору культури. Архетипно-аксіологічний підхід розглядав колективну
ідентичність, культурний код та архетипи як ключові фактори, що формують громадський ідеал України в її
соціокультурному просторі. Культурна ідентифікація відбувається у два етапи: через культурно-мистецьку
комунікацію людей у межах соціальної солідарності; через спільний історичний досвід та архетипні
цінності, які зберігають колективні ментальні основи, сприяючи інтеграції, ідентичності та ціннісно
орієнтованим діям для спільного блага. У статті наголошено на діалектичній єдності процесів формування
колективної культурної ідентичності, аксіосфери громадського ідеалу та становлення громадського ідеалу
соціокультурного простору. Проаналізовано архетипну конструкцію «Дім» – «Серце» – «Поле» – «Храм» –
«Герой» як уявну сферу колективної ментальності, з огляду на її зв’язок із психологією, мисленням та
культурою. Ці архетипи мають сильне емоційне значення та потенціал асоціативного творення індивідуальної
та колективної ментальності, згідно з давньою формулою «майбутнє у характері раннього». Обґрунтовано, що
архетипно-аксіологічний підхід є інноваційним, оскільки має три вектори застосування: на особистісному
(суб’єктивному), трансперсональному (об’єктивному) та міжособистісному (інтерсуб’єктивному) рівнях.
Результати дослідження можуть бути впроваджені на практиці через застосування незалежних культурних
і мистецьких практик для формування системи морально-етичної відповідальності та сприяння соціальній
інтеграції суспільства з урахуванням перформативного характеру соціальної реальності |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The study explored the phenomenological value of understanding human and social existence within the
modern socio-humanitarian paradigm, highlighting how digitalisation, cultural diversity, and socio-historical factors
shape information access, social interaction, and the pursuit of a human-centered cultural ideal. The purpose of
the article was to determine the role of cultural identity in the formation of a human environment that captures the
experiences of all Others through the internalisation and externalisation of the extra-historical unconscious in the form
of a “double coding” of associations of semantic dominants of the human-dimensional space of culture. The archetypal
axiological approach viewed collective identity, cultural code, and archetypes as key factors shaping Ukraine’s public ideal
in its socio-cultural space. Cultural identification takes place in two stages: in the cultural and artistic communication
of people within the framework of social solidarity; through shared historical experiences and archetypal values, the
preservation of collective mental frameworks fosters integration, identity, and value-oriented actions for the common
good. The article emphasised the existence of a dialectical unity of the processes of formation of collective cultural
identity, the axiosphere of the public ideal and the formation of the public ideal of the socio-cultural space. The article
analysed the archetypal construct “Home” – “Heart” – “Field” – “Temple” – “Hero” as an imaginary sphere of collective
mentality in terms of its relationship with psychology, thinking and culture. These archetypes contain a strong emotional
significance and the potential for associative creation of individual and collective mentality according to the ancient
formula “future character of the early”. It is substantiated that the archetypal-axiological approach is innovative, since it
has three vectors of application at the personal (subjective), transpersonal (objective) and interpersonal (intersubjective)
levels. The results of the study can be put into practice through the introduction of independent cultural and artistic
practices to form a system of moral and ethical responsibility and promote social integration of society, taking into
account the performative nature of social reality |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.subject |
axiosphere |
uk_UA |
dc.subject |
archetype |
uk_UA |
dc.subject |
creative personality |
uk_UA |
dc.subject |
“double coding” |
uk_UA |
dc.subject |
world design |
uk_UA |
dc.subject |
socio-cultural space |
uk_UA |
dc.title |
The collective cultural identity as a source of creation of the public ideal of Ukraine: The archetypal and axiological aspect |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Колективна культурна ідентичність як джерело творення суспільного ідеалу України: архетипно-аксіологічний аспект |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |