Короткий опис(реферат):
The relevance of this article is based on shaping new modern world’s market relations one of
which is the art market. The aim of the research is the analysis of the marketing interrelations and tendencies
in the market of the 20th-21st centuries together with the previous historical periods. In order to hit the goal
of the research, theoretical, empirical and comparative researching methods have been used. It sets theoretical
foundations of the visual arts marketing and the ways of their practical application. Already before the modern art
market as an element of a total capitalistic market came to exist, the movement of visual art works, in the ancient
epoch, included elements of marketing approaches and technologies caused by the then-existing processes of
sale and purchase of art works, their exchange and collecting. The article is about the expertise of their quality
and originality; definition of the already existing methods of promoting art works in the society. It is worth paying
a particular attention to ceramic products like porcelain (china) that, in its turn, occupies an important place
among art works, together with paintings and sculptures. In the beginning of the 18th century, the porcelain arrived
to Europe from China. Collectors have for three centuries admired porcelain products. It should be admitted,
there is a particular category of the Venice Biennale visitors. They are porcelain collectors. The practical value of
this research stays in the analysis of the marketing instruments in the modern art market for the benefit of not
only modern artists but also of the managers of all levels who work in the field of visual arts, at exhibitions, for
companies producing collection ceramics tableware, at auctions and in the world’s museums
Суть розробки, основні результати:
Актуальність статті зумовлена формуванням нових ринкових відносин у сучасному світі,
одним з яких є ринок мистецтва. Метою дослідження є аналіз маркетингових взаємозв’язків і тенденцій на
ринку мистецтва ХХ-ХХІ століть у порівнянні з попередніми історичними періодами. Для досягнення мети
дослідження використано теоретичні, емпіричні та порівняльні методи дослідження. Визначено теоретичні
засади маркетингу візуального мистецтва та шляхи їх практичного застосування. Вже до виникнення сучасного
арт-ринку як елемента тотального капіталістичного ринку, рух творів візуального мистецтва в античну епоху
включав елементи маркетингових підходів і технологій, зумовлених наявними тоді процесами купівлі-продажу
творів мистецтва, їх обміну та колекціонування. У статті йдеться про експертизу їхньої якості та оригінальності,
визначення вже наявних методів просування творів мистецтва в суспільстві. Особливу увагу варто приділити
керамічним виробам – порцеляні (фарфору), яка, в свою чергу, посідає важливе місце серед творів мистецтва,
поряд з живописом та скульптурою. На початку XVIII століття порцеляна потрапила до Європи з Китаю.
Колекціонери понад три століття захоплюються порцеляновими виробами. Варто визнати, що є особлива
категорія відвідувачів Венеціанської бієнале. Це колекціонери порцеляни. Практична цінність дослідження
полягає в аналізі маркетингових інструментів на ринку сучасного мистецтва, що може бути корисним не лише
для сучасних художників, але й для менеджерів усіх рівнів, які працюють у сфері візуального мистецтва, на
виставках, для компаній, що виробляють колекційний керамічний посуд, на аукціонах та в музеях світу