Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Andresyuk, Borys
dc.date.accessioned 2025-07-02T09:43:12Z
dc.date.available 2025-07-02T09:43:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Andresyuk, B. (2024). Visual illusions as a means of aestheticisation of the object-spatial environment. // Notes on Art Criticism, 24(1), 68-79. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5942
dc.description Актуальність статті зумовлена необхідністю збагачення творчого досвіду дизайнера, відкриттям нових можливостей візуальної комунікації та піднесенням візуальної культури на новий рівень. Мета статті – окреслити роль зорових ілюзій в естетизації предметно-просторового середовища на прикладах прийомів, які дозволяють дизайнерам досягати візуальних ефектів при облаштуванні креативних просторів. У статті розглядається роль візуальних ефектів у дизайні предметно-просторового середовища, результатом яких є зорові ілюзії. Вони є перцептивним викривленням реальності, де існує невідповідність між фізичними параметрами об’єкта або суб’єкта і тим, як мозок людини інтерпретує вхідну візуальну інформацію. Викликаючи яскраві відчуття, візуальні ефекти можуть сприяти більш глибокому емоційному зв’язку між середовищем і аудиторією, роблячи його таким, що запам’ятовується і впізнаваним. Люди активно застосовують візуальні ілюзії в облаштуванні свого життєвого середовища, щоб змінити або скоригувати наявні форми і простори. Це дозволяє по-новому сприймати навколишній світ, здійснювати психоемоційне «оновлення», задовольняти потребу в новизні пізнавального та емоційного досвіду. Використання візуальних ілюзій може значно збагатити творчий арсенал дизайнера, відкрити нові горизонти у візуальній культурі, спонукати до нестандартного мислення, вийти за межі традиційних підходів до візуальної комунікації. Експериментуючи з різними формами ілюзій, дизайнери можуть розробляти нові методи впливу на сприйняття та емоції, розширюючи таким чином горизонти своєї творчості. Вміння дизайнерів використовувати нетрадиційні образи в дизайні, здатність створювати глибокі, емоційно резонансні та проєкти, запам’ятовуватимуться, привертатимуть увагу аудиторії, формуючи яскраве перше враження про предметно-просторове середовище. Практична цінність роботи полягає в актуалізації ролі візуальних ілюзій в естетизації предметно-просторового середовища, у задоволенні потреб людини в новизні та художньому облаштуванні простору uk_UA
dc.description.abstract The article’s relevance lies in the need to enrich the designer’s creative experience, open up new possibilities for visual communication, and elevate visual culture to a new level. The article’s aim is to outline the role of visual illusions in the aestheticisation of the object-spatial environment, using examples of techniques that enable designers to achieve visual effects when arranging creative spaces. The article discusses the role of visual effects in the design of object-spatial environments, which result in visual illusions. They represent perceptual distortions of reality, where there is a discrepancy between the physical parameters of an object or subject and how the human brain interprets incoming visual information. By evoking vivid sensations, visual effects can contribute to a deeper emotional connection between the environment and the audience, making it memorable and recognisable. People actively apply visual illusions in arranging their living environment to change or adjust existing forms and spaces. This allows for a fresh perception of the surrounding world, accomplishing a psycho emotional “renewal”, and satisfying the need for novelty in cognitive and emotional experience. The use of visual illusions can significantly enrich a designer’s creative arsenal, open new horizons in visual culture, encourage unconventional thinking, and go beyond the boundaries of traditional approaches to visual communication. By experimenting with various forms of illusions, designers can develop new methods to influence perception and emotions, thus expanding the horizons of their creativity. The ability of designers to use unconventional images in design, and their capability to create deep, emotionally resonant, and memorable designs will attract the audience’s attention, forming a vivid first impression of the object-spatial environment. The practical value of the work lies in its actualisation of the role of visual illusions in aestheticising the object-spatial environment, in satisfying human needs for novelty and artistic arrangement of space uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject visual culture uk_UA
dc.subject visual communication uk_UA
dc.subject visual effects uk_UA
dc.subject creative space uk_UA
dc.subject cognitive and aesthetic needs uk_UA
dc.title Visual illusions as a means of aestheticisation of the object-spatial environment uk_UA
dc.title.alternative Візуальні ілюзії як засіб естетизації предметно-просторового середовища uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу