dc.contributor.author |
Andrianova, Olena |
|
dc.contributor.author |
Biskulova, Svitlana |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-02T11:31:26Z |
|
dc.date.available |
2025-07-02T11:31:26Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Andrianova, O., & Biskulova, S. (2024). Wilhelm Kotarbinski’s sketches for the murals of St. Volodymyr’s Cathedral: A multi-analytical approach to the artist’s painting materials study. // Notes on Art Criticism, 24(2), 7-15. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5943 |
|
dc.description |
Вільгельм Котарбінський (1848-1921) – видатний український художник-модерніст кінця
ХІХ – початку ХХ століть, який став широко відомим після розпису Володимирського собору в Києві. Ескізи
Котарбінського є важливою частиною його графічної спадщини, яка відіграє велику роль у розумінні художньої
техніки та його підходу до створення стінописів. Метою роботи було комплексне дослідження живописних
матеріалів чотирьох ескізів Вільгельма Котарбінського до розписів Малої бані Володимирського собору із
зображенням серафимів та введення отриманих результатів у науковий обіг. Методологія дослідження полягала
у застосуванні мультианалітичного підходу, що включав неруйнівні методи аналізу, такі як технічна фотографія
в різних спектральних діапазонах, мікроскопічне дослідження, рентгенофлуоресцентний аналіз та інфрачервона
спектроскопія з перетворенням Фур’є. Представлена робота була першим комплексним дослідженням малюнків
Вільгельма Котарбінського, яке мала на меті встановити техніку художника та технологічні характеристики
паперової основи, а також ідентифікувати пігменти у фарбовому шарі. Результати дослідження вказали на те, що
в ролі основи для ескізів використовувався папір італійського виробництва, який характеризувався однаковим
волокнистим та елементним складом. Паперова основа виготовлена з целюлози, отриманої з однорічних
рослин, проклеєна тваринним клеєм і містила гіпс та каолін як наповнювачі. Флуоресцентна характеристика
ескізного паперу, встановлений елементний склад та порівняльний аналіз ступеня старіння вказали на те, що
папір був виготовлений в останній чверті XIX століття. Показано, що техніка виконання малюнків полягала у
попередньому нанесенні детальних прорисів графітним олівцем, включаючи композиційні лінії. Встановлено,
що ескізи були виконані аквареллю, а також ідентифіковано пігменти у фарбовому шарі малюнків. Отримані
результати є суттєвим внеском в наявний масив знань про матеріали художників кінця XIX століття і можуть
бути корисними при дослідженні та атрибуції графічних творів Вільгельма Котарбінського |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Wilhelm Kotarbinski (1848-1921) is an outstanding modernist Ukrainian artist of the late 19th
and early 20th centuries who became widely known after painting murals in St. Volodymyr’s Cathedral in Kyiv.
Kotarbinski’s sketches are an important part of his graphic heritage that plays a great role in understanding the
artistic technique and his approach to creating murals. The purpose of the work was a comprehensive study of
the painting materials of Wilhelm Kotarbinski’s four sketches for the murals of the Small Dome of St. Volodymyr’s
Cathedral depicting seraphims and the introduction of the results into scientific circulation. The methodology was to
apply a multi-analytical approach that included non-destructive analytical methods such as technical photography
in different spectral ranges, microscopic examination, X-ray fluorescence analysis, and Fourier transform infrared
spectroscopy. The presented work was the first comprehensive study of Wilhelm Kotarbinski’s drawings, which
aimed to establish the artist’s technique and the technological characteristics of the paper support and to identify
pigments in the paint layer. The results indicated that Italian-made paper was used as the sketches’ support, which
characterised the same fiber and elemental composition. The paper support was made of cellulose obtained from
annual plants, sized with animal glue, and contained gypsum and kaolin as fillers. The fluorescence characteristic
of the sketch paper, the established elemental composition, and the comparative analysis of the degree of aging
indicate that the paper was produced in the last quarter of the 19th century. It was shown that the execution
technique of drawings consisted of the preliminary application of detailed underdrawings with a graphite pencil,
including compositional lines. It was established that the sketches were painted with watercolors, and the pigments
in the paint layer of the drawings were identified. The obtained results are an essential contribution to the existing
body of knowledge about late 19th century artists’ materials and could be useful in researching and attributing
studies of Wilhelm Kotarbinski’s graphic works |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.subject |
drawing |
uk_UA |
dc.subject |
painting technique |
uk_UA |
dc.subject |
non-destructive analysis |
uk_UA |
dc.subject |
technical photography |
uk_UA |
dc.subject |
X-ray fluorescence analysis |
uk_UA |
dc.subject |
Fourier transform infrared spectroscopy |
uk_UA |
dc.title |
Wilhelm Kotarbinski’s sketches for the murals of St. Volodymyr’s Cathedral: A multi-analytical approach to the artist’s painting materials study |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ескізи Вільгельма Котарбінського до розписів Володимирського собору: мультианалітичний підхід до вивчення малярських матеріалів художника |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |