dc.contributor.author |
Diachenko, Alla |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-02T11:47:36Z |
|
dc.date.available |
2025-07-02T11:47:36Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Diachenko, A. (2024). The concept and essence of contemporary art. // Notes on Art Criticism, 24(2), 44-51. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5947 |
|
dc.description |
Дослідження мало на меті обґрунтувати концепт «art» як загальний термін, що охоплював
різні форми сучасного мистецтва, які протиставлялися класичному мистецтву, до якого застосовувався
термін «мистецтво». Методологія включала аналітичні та порівняльні методи. Концепт «art» охоплював
форми візуального та аудіовізуального мистецтва, що виникли на межі XX-XXI століть у зв’язку з розвитком
мультимедійних технологій. Було доведено, що ключовою відмінністю сучасного мистецтва є його свідоме
розміщення за межами спеціально призначених для художніх експозицій просторів, що сприяє його
взаємодії з міським середовищем. «Art» характеризувався прагненням заперечувати або протистояти
традиційним формам мистецтва, що в багатьох випадках відображалося навіть у його назві – уникненні
виразного українського слова «мистецтво» на користь запозиченого з англійської «art». У цей період відбувся
фундаментальний зсув у художній практиці: митці почали виходити за межі традиційних виставкових
просторів, таких як галереї та музеї, свідомо розміщуючи свої роботи в нетипових або публічних місцях.
Така інтеграція мистецтва в міське середовище призвела до переосмислення його меж, сприяючи взаємодії з
повсякденним простором і кидаючи виклик усталеним нормам художньої презентації. Визначальною рисою
цього нового напряму була його свідома опозиція традиційним формам, що часто проявлялася навіть на
рівні термінології. Художники нерідко замінювали українське слово «мистецтво» на англійське «art», що
відображало мовний і концептуальний відхід від традицій для залучення до глобальних дискурсів. Термін
«art» міцно асоціювався з візуальним мистецтвом, де домінували цифрові технології та мультимедійні
експерименти, на відміну від його рідкісного використання в музиці, навіть у цифрових формах, таких як
електронні композиції. Ця відмінність підкреслювала унікальний взаємозв’язок між мовою, медіумом та
ідентичністю. Інтеграція мистецтва у публічні та нетипові простори призвела до переосмислення його меж,
сприяючи взаємодії з повсякденним середовищем. Ця еволюція проілюструвала взаємодію технологій,
простору та культури, що трансформує сучасні художні ландшафти |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The study aimed to substantiate the concept of art as a general term referring to various forms
of contemporary art, which were positioned in contrast to classical art, to which the term “art” was applied. The
methodology involved analytical and comparative methods. The concept of art encompassed forms of visual
and audiovisual arts that emerged at the turn of the 20th and 21st centuries with the development of multimedia
technologies. It had been demonstrated that the critical distinction of contemporary art lay in the deliberate
placement of its objects outside spaces explicitly designed for artistic exhibitions, leading to its interaction with the
urban environment. Art was characterised by a desire to deny or oppose traditional art forms, which was reflected
in many cases by its name – avoiding the distinctly Ukrainian word “мистецтво/mystetstvo” (English: art) and using
the word “арт/art” borrowed from English. This period witnessed a fundamental shift in artistic practice, as artists
began to move beyond traditional exhibition spaces such as galleries and museums, deliberately placing their works
in unconventional or public settings. This integration of art into the urban environment redefined its boundaries,
fostering interaction with everyday spaces and challenging established norms of artistic presentation. A defining
feature of this new wave of art was its conscious opposition to traditional forms, frequently expressed through its
nomenclature. Artists often replace the Ukrainian term “мистецтво/mystetstvo” (English: art) with the English “art”,
reflecting a linguistic and conceptual shift away from traditions to engage with global discourses. The term “art”
was strongly associated with visual arts, where digital technologies and multimedia experimentation predominate,
in contrast to its infrequent use in music, even in digital forms such as electronic compositions. This distinction
emphasised a unique connection between language, medium, and identity. By integrating art into public and
unconventional spaces, artists had redefined its boundaries, fostering interaction with everyday environments. This
evolution illustrated the interplay of technology, space, and culture, transforming contemporary artistic landscapes |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.subject |
contemporary art |
uk_UA |
dc.subject |
visual art |
uk_UA |
dc.subject |
media art |
uk_UA |
dc.subject |
fine art |
uk_UA |
dc.subject |
audiovisual art |
uk_UA |
dc.title |
The concept and essence of contemporary art |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Поняття та сутність сучасного мистецтва |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |