dc.contributor.author |
Горбань, Юрій Іванович |
|
dc.contributor.author |
Олійник, Оксана Миколаївна |
|
dc.contributor.author |
Гайсинюк, Наталія Анатоліївна |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-07T08:05:28Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T08:05:28Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Горбань Ю. І., Олійник О. М., Гайсинюк Н. А. Академічна мобільність і кроскультурні комунікації в глобалізованому освітньому просторі. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 53–61. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5972 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to examine the problem of academic mobility and the possibilities of intercultural
communication in the educational space. The article analyses the benefits and challenges students face when studying
abroad and their impact on developing intercultural competencies. The research methodology is based on the theory of
social constructivism, which emphasises the importance of social interactions in the formation of knowledge, and on the
theory of intercultural communication, which allows for studying the peculiarities of communication between
representatives of different cultures. Using a systematic approach, academic mobility is studied as a complex system
comprising different elements (students, higher education institutions, programmes, cultural barriers, administrative and
legislative procedures); the theoretical analysis allows the use of theories of intercultural communication, globalisation
and education to analyse the problems and opportunities associated with academic mobility in the context of the global
education space. The scientific novelty of the paper lies in its comprehensive approach to the analysis of educational
mobility, covering both theoretical aspects and practical recommendations for improving exchange programmes. The
conclusions of the article show that academic mobility is an essential tool for the development of cross-cultural
communication and the strategic improvement of the quality of education, as it allows students to develop differentiated
skills that meet the social demands of the local, regional and global environment. It is determined that academic mobility
is one of the main guidelines for the processes and strategies of scientific and educational cooperation, as well as an
essential element of policies for the internationalisation of higher education and international collaboration, but needs to
be further improved through financial support, language training and cross-cultural training. A number of
recommendations for educational institutions are proposed to improve the conditions for higher education students, which
will contribute to economic, social and academic development and increase competitiveness. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – дослідити проблему академічної мобільності та можливості кроскультурних комунікацій в
освітньому просторі. У статті проаналізовано переваги та виклики, з якими стикаються здобувачі освіти під час
навчання за кордоном, а також їхній вплив на формування міжкультурних компетенцій. Методологія
дослідження базується на теорії соціального конструктивізму, яка підкреслює важливість соціальних взаємодій
у формуванні знань, а також на теорії міжкультурної комунікації, що дає змогу вивчити особливості спілкування
між представниками різних культур. За допомогою системного підходу досліджено академічну мобільність як
складну систему, що охоплює різні елементи (здобувачі, заклади вищої освіти, програми, культурні бар'єри,
адміністративні та законодавчі процедури та ін.); теоретичний аналіз дав змогу використати теорії міжкультурної
комунікації, глобалізації та освіти для аналізу проблем і можливостей, пов'язаних з академічною мобільністю в
контексті глобального освітнього простору. Наукова новизна роботи полягає в комплексному підході до аналізу
академічної мобільності, що охоплює не лише теоретичні аспекти, але й практичні рекомендації для покращення
програм обміну. Висновки статті свідчать про те, що академічна мобільність є важливим інструментом для
розвитку кроскультурних комунікацій і стратегічного підвищення якості освіти, оскільки вона дає змогу
здобувачам освіти розвивати диференційовані навички, які відповідають соціальним вимогам місцевого,
регіонального та глобального середовища. Визначено, що академічна мобільність є одним із головних орієнтирів
процесів і стратегій наукового та освітнього співробітництва, а також важливим елементом політик щодо
інтернаціоналізації вищої освіти та міжнародної співпраці, проте потребує подальшого вдосконалення через
фінансову підтримку, мовну підготовку та кроскультурні тренінги. Запропоновано низку рекомендацій для
освітніх установ задля покращення умов для здобувачів освіти, що сприятимуть економічному, соціальному та
освітньому розвитку, підвищенню конкурентоспроможності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
академічна мобільність |
uk_UA |
dc.subject |
кроскультурні комунікації |
uk_UA |
dc.subject |
мовні бар'єри |
uk_UA |
dc.subject |
міжкультурні компетенції |
uk_UA |
dc.subject |
міжкультурні комунікації |
uk_UA |
dc.subject |
соціальний конструктивізм |
uk_UA |
dc.subject |
культурні відмінності |
uk_UA |
dc.subject |
глобалізація |
uk_UA |
dc.subject |
здобувачі освіти |
uk_UA |
dc.subject |
освітній простір |
uk_UA |
dc.title |
Академічна мобільність і кроскультурні комунікації в глобалізованому освітньому просторі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Academic Mobility and Cross-Cultural Communication in the Globalised Educational Space |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |