Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – виявити особливості концепції різноманіття, справедливості та інклюзії в сучасній
міжкультурній комунікації та простежити її вплив на тенденції ділового етикету початку третього десятиліття
ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано метод теоретичного аналізу, аналізу та синтезу, системний та
типологічний метод (для розгляду концепції різноманітності, справедливості та інклюзії в контексті нової
універсалії сучасної культури); метод культурологічного аналізу (для дослідження ділового етикету як частини
комунікативної культури); метод системного аналізу та синтезу та ін. Наукова новизна. Досліджено концепцію
різноманітності, справедливості та інклюзії як чинника трансформаційних процесів сучасного ділового етикету;
розглянуто особливості інклюзивного етикету крізь призму міжкультурної комунікації. Висновки. Дослідження
дало змогу виявити, що концепція рівності, справедливості та інклюзії сформувалася в контексті становлення
нової універсалії сучасної культури, що стимулює увагу до цінностей гуманізму, спрямована на посилення
імперативи соціальної справедливості та солідарності. Основні тенденції сучасного ділового етикету
безпосередньо пов’язані з трансформацією світоглядних імперативів, традиційних для багатьох країн, визнанням
відмінностей між людьми, цінності кожної людини, боротьбою з дискримінацією та сприянням інклюзивності.
На сучасному етапі трансформаційні тенденції ділового етикету можна розуміти як особливу систему стосунків
всіх суб’єктів ділового комунікаційного процесу, що функціонує на основі цінностей та принципів інклюзії, які
приймають усі і які дозволяють ефективно взаємодіяти в умовах різноманіття. Інклюзія в контексті етикету – це
передусім розуміння необхідності включення в соціум всіх, без винятку, людей та система ставлення соціуму до
них, що забезпечує створення рівноправного положення і безбар’єрного середовища. Отже, різноманітність,
справедливість та інклюзія є фундаментальними цінностями сучасного ділового етикету, розвиток якого
спрямований на цінування всіх комунікантів, їх мотивування та створення інклюзивного комунікаційного
середовища.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to identify the features of the concept of diversity, justice and inclusion in modern
intercultural communication and to trace its influence on the trends of business etiquette of the beginning of the third
decade of the 21st century. Research methodology. The method of theoretical analysis, analysis and synthesis, systemic
and typological method (to consider the concept of diversity, justice and inclusion in the context of the new universality
of modern culture) was applied; the method of cultural analysis (to study business etiquette as part of communicative
culture); and the method of systemic analysis and synthesis. Scientific novelty. The concept of diversity, justice and
inclusion was studied as a factor in the transformation processes of modern business etiquette; the features of inclusive
etiquette were considered through the prism of intercultural communication. Conclusions. The study revealed that thе concept of equality, justice and inclusion was formed in the context of the emergence of a new universal of modern
culture, which stimulates attention to the values of humanism, aimed to strengthen the imperative of social justice and
solidarity. The main trends of modern business etiquette are directly related to the transformation of worldview
imperatives traditional for many countries, the recognition of differences between people, the value of each person, the
fight against discrimination and the promotion of inclusiveness. At the present stage, the transformational trends of
business etiquette can be understood as a special system of relations of all subjects of the business communication process,
which functions on the basis of values and principles of inclusion, which are accepted by all and allow for effective
interaction in conditions of diversity. Inclusion in the context of etiquette is, first of all, an understanding of the need to
include all people without exception in society and a system of society's attitude towards them, which ensures the creation
of an equal position and a barrier-free environment. Thus, diversity, fairness, and inclusion are fundamental values of
modern business etiquette, the development of which is aimed to value all communicators, motivating them, and creating
an inclusive communication environment.