dc.contributor.author |
Шман, Світлана Юріївна |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-07T08:45:12Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T08:45:12Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Шман С. Ю. Інтерпретація поняття «культурний капітал» у європейському науковому дискурсі кінця ХХ – початку ХХІ ст. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 86–91. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5977 |
|
dc.description |
The purpose of the study is to understand the prerequisites for the emergence of the phenomenon of ‘cultural
capital’ and clarify its content. The article traces the issue of defining the limits of application and the content side of the
concept of ‘cultural capital’, which lies in the plane of general issues of cultural processes at the beginning of the 21st
century. On the one hand, this problem is already quite formed as a phenomenon of socio-cultural life. On the other hand,
in the theory and history of culture, in particular in cultural thought, the content and development of cultural capital has
not been investigated. Accordingly, the vector of time actualises the issue of cultural capital and the generalisation of the
achievements of humanity from the standpoint of new realities. Research methods. The research is based on the
interdisciplinary integration of methods of modern philosophy, cultural studies and art studies, including: typological,
comparative-historical, analytical and informational, to determine the characteristic features of cultural capital in the
cultural and artistic sphere. The scientific novelty of the obtained results lies in the clarification of the meaning of the concept of ‘cultural capital’, its structure, which includes the subject fields of philosophy, sociology, aesthetics, art history
and cultural studies; considered the mechanisms of formation and transfer of cultural capital in three states: incorporated,
institutionalised and objectified; analysed modern theories of cultural capital, in particular the works of P. Bourdieu and
L. Karpik. Conclusions. It has been proven that all existing forms of capital can be converted into economic capital,
including monetary forms. Circulation can occur between all forms of capital, and all capital has the capacity for mutual
transformation. Since the concept is interdisciplinary, it becomes particularly prominent in empirical studies, when
sociologists, economists, philosophers, and art critics use different terms to refer to the same thing. Each person can
measure the cultural value of various objects, and for a certain object, the assessment of its cultural value by each person
coincides. If this is so, then the need to introduce the question of cultural capital into the problematic field of cultural
studies, which is closely influenced by philosophical, historical, sociological and art history aspects, becomes a reality. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета дослідження – осмислити передумови виникнення феномену «культурний капітал» та уточнити
його зміст. У статті простежено питання визначення меж застосування та змістовної сторони поняття
«культурний капітал», що перебуває в площині генеральних питань культурологічних процесів на початку
ХХІ ст. З одного боку, ця проблематика вже є досить сформованою як явище соціокультурного життя. З іншого –
у теорії та історії культури, зокрема у культурологічній думці, зміст та розвиток культурного капіталу не
досліджено, що актуалізує питання культурного капіталу та узагальнення здобутків людства з позицій нових
реалій. Методи дослідження. Дослідження спирається на міждисциплінарне інтегрування методів сучасної
філософії, культурології та мистецтвознавства, серед яких: типологічний, порівняльно-історичний, аналітичний
та інформаційний – для визначення характерних особливостей культурного капіталу у культурно-мистецькій
сфері. Наукова новизна отриманих результатів полягає в уточненні змісту поняття «культурний капітал»,
визначенні його структури, що включає предметні поля філософії, культурології, соціології, естетики та
мистецтвознавства; розглянуто механізми формування та передачі культурного капіталу в трьох станах:
інкорпорованому, інституціоналізованому та об'єктивізованому; проаналізовано сучасні теорії культурного
капіталу, зокрема праці П. Бурдьє та Л. Карпіка. Висновки. Доведено, що всі наявні форми капіталу можуть бути
конвертовані в економічний капітал, зокрема й грошові форми. Циркуляція може відбуватися між будь-якими
формами капіталу, і весь капітал має здатність до взаємної трансформації. Оскільки ця концепція є
міждисциплінарною, вона стає особливо помітною в емпіричних дослідженнях, коли соціологи, економісти,
філософи та мистецтвознавці використовують різні терміни для позначення однієї і тієї самої речі. Кожна людина
може вимірювати культурну цінність різних об'єктів, і для певного об'єкта оцінка його культурної цінності
кожною людиною збігається. Якщо це так, то необхідність введення питання культурного капіталу в проблемне
поле культурології, на яке впливають філософські, історичні, соціологічні та мистецтвознавчі аспекти, стає
реальністю. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
культурологія |
uk_UA |
dc.subject |
культурні цінності |
uk_UA |
dc.subject |
капітал |
uk_UA |
dc.subject |
економічний капітал |
uk_UA |
dc.subject |
соціальний капітал |
uk_UA |
dc.subject |
культурний капітал |
uk_UA |
dc.title |
Інтерпретація поняття «культурний капітал» у європейському науковому дискурсі кінця ХХ – початку ХХІ ст. |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Interpretation of the concept “cultural capital” European scientific discourse is at the end of the 20th century - the beginning of the 21st century |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |