dc.contributor.author |
Виткалов, Сергій Володимирович |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-07T11:13:26Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T11:13:26Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Виткалов С. В. Мистецькі бієнале як глобальне явище. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 156–161. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5988 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to analyse the peculiarities of the globalisation of the biennale, which determine the
nature and main trends in the modern presentation of art. The research methodology is based on its interdisciplinary
nature. This involved the use of methods from various scientific disciplines: art history, cultural studies, and history. Such
scientific inclusion, mediated by the application of general scientific methods, made it possible to consider the
peculiarities of the biennale in connection with the global trends of globalisation of art. The scientific novelty is that, for
the first time in Ukrainian art history, the biennale is analysed in the context of its transformation into a global
phenomenon. Conclusions. In recent decades, the number of biennials has increased, they are evolving and gaining
appreciation within the boundaries of multiculturalism by the popularity and specificity of the forms they have acquired
in recent years on different continents. In the conditions of globalisation, the concept of the biennale has its own form of
internationalism and its interpretation. It still illustrates the priorities and complexities of the interaction of national
identities in the world of art, which seeks to overcome the dominance of Western values. However, professionals say that
the most famous biennials continue to promote Western values or mostly show works by Western artists. At the same
time, the nationality of the latter often does not lend itself to simple classification, since many of them were born in one
country, but live and work in another. Either way, the Biennale highlights creativity and promotes artists internationally,
providing a solid foundation for their art to be recognised as innovative. Therefore, they remain important for the art
market and art, in particular for non-Western artists, who get the opportunity to present their work and get to know the
art of other cultures. Thus, biennials, which are understood as the core of a global network of discursively and conceptually interconnected artistic events, fulfil an important task: how the main places for the exchange of artistic ideas become a
means of forming artistic norms and standards, determining what is fashionable and new. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – проаналізувати особливості глобалізації бієнале, які визначають характер та основні
тенденції в сучасній презентації мистецтва. Методологія дослідження ґрунтується на його міждисциплінарності. Це
передбачало залучення методів з різних наукових дисциплін: мистецтвознавства, культурології та історії. Така
наукова інклюзія, опосередкована застосуванням загальнонаукових і спеціальних методів, дала можливість
розглянути особливості бієнале у зв’язку із загальносвітовими тенденціями глобалізації мистецтва. Наукова
новизна полягає в тому, що вперше в українському мистецтвознавстві бієнале проаналізовано в контексті його
перетворення на глобальне явище. Висновки. В останні десятиліття кількість бієнале збільшилася, вони
еволюціонують та здобувають оцінку в межах мультикультуралізму за популярністю та особливістю форм, яких
вони набули за останні роки на різних континентах. В умовах глобалізації концепція бієнале має власну форму
інтернаціоналізму та її інтерпретації. Вона і наразі ілюструє пріоритети та складнощі взаємодії національних
ідентичностей у світі мистецтва, яке прагне подолати домінування західних цінностей. Утім професіонали
стверджують, що найбільш відомі бієнале продовжують пропагувати західні цінності або здебільшого показують
роботи західних митців. При цьому національність останніх часто не піддається простій класифікації, оскільки
багато з них народилися в одній країні, але проживають і творять в іншій. У будь-якому разі бієнале висвітлює
творчість та просуває художників на міжнародному рівні, забезпечуючи міцну основу для визнання їхнього
мистецтва як інноваційного. Тому вони залишаються важливими для артринку та мистецтва, зокрема для не
західних художників, які отримують можливість представити свої роботи та познайомитися з мистецтвом інших
культур. Так бієнале, які розуміють як ядро глобальної мережі дискурсивно та концептуально взаємопов’язаних
мистецьких подій, виконують важливе завдання: як основні місця обміну мистецькими ідеями стають засобом
формування мистецьких норм, стандартів, визначаючи, що є модним і новим. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
бієнале |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
художники |
uk_UA |
dc.subject |
глобалізація |
uk_UA |
dc.subject |
західні цінності |
uk_UA |
dc.title |
Мистецькі бієнале як глобальне явище |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Art Bienale as a Global Phenomenon |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |