dc.contributor.author |
Дяченко, Алла Володимирівна |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-07T12:53:42Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T12:53:42Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Дяченко А. В. Нові смислові ціннісні орієнтації в культурологічному потенціалі мистецтва. // Вісник сучасного Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 195–199. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5995 |
|
dc.description |
The purpose of the study is to characterise the semantic value orientations of contemporary visual and audio
visual arts. The research methodology is to use a set of general scientific methods, in particular, analytical and
comparative methods to compare the essential features of different types of artistic forms and the method of deduction to
identify the results obtained. Scientific novelty. For the first time, contemporary artworks are analysed from the
standpoint of their value orientations, and street art objects are singled out in terms of their ability to attract attention by
being placed in a public space that is not adapted for focused contemplation of works of art. Conclusions. The value
orientations of contemporary art are considered mainly through the prism of market categories of supply and demand and
media indicators, such as the number of visits to websites, the number of views on social networks and video platforms,
etc. The ability of art to impose values and ideas on society through the placement of its artefacts in public places is also
considered as a value. The weight of the inherent aesthetic value of contemporary artworks in the formation of their
market value remains controversial. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – охарактеризувати смислові ціннісні орієнтації сучасних видів візуальних та
аудіовізуальних мистецтв. Методологія статті полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів,
зокрема аналітичного, компаративного з метою порівняння сутнісних ознак різних видів мистецтв та методу
дедукції для ототожнення отриманих результатів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано сучасні види
мистецтва з позицій їх ціннісних орієнтирів, виокремлено об’єкти стрит-арту з погляду можливостей
привернення уваги за рахунок розміщення в просторі загального користування, не пристосованому для
зосередженого споглядання творів мистецтва. Висновки. Ціннісні орієнтації сучасного мистецтва
проаналізовано переважно крізь призму ринкових категорій попиту та пропозиції і медійних показників, таких
як кількість відвідувань інтернет-сайтів, кількість переглядів у соцмережах та відеоплатформах тощо. Як цінності
розглянуто також спроможність мистецтва нав’язувати суспільству цінності та ідеї через розміщення його
артефактів у місцях загального користування. Вага іманентної естетичної цінності артефактів сучасного
мистецтва у формуванні їх ринкової вартості лишається дискусійною. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
сучасне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
візуальне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
аудіовізуальне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
цінісні орієнтири |
uk_UA |
dc.subject |
культурологічний потенціал |
uk_UA |
dc.title |
Нові смислові ціннісні орієнтації в культурологічному потенціалі мистецтва |
uk_UA |
dc.title.alternative |
New Sense Value Orientations in the Cultural Potential of Contemporary Art |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |