Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Нові смислові ціннісні орієнтації в культурологічному потенціалі мистецтва

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дяченко, Алла Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-07-07T12:53:42Z
dc.date.available 2025-07-07T12:53:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Дяченко А. В. Нові смислові ціннісні орієнтації в культурологічному потенціалі мистецтва. // Вісник сучасного Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 195–199. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5995
dc.description The purpose of the study is to characterise the semantic value orientations of contemporary visual and audio visual arts. The research methodology is to use a set of general scientific methods, in particular, analytical and comparative methods to compare the essential features of different types of artistic forms and the method of deduction to identify the results obtained. Scientific novelty. For the first time, contemporary artworks are analysed from the standpoint of their value orientations, and street art objects are singled out in terms of their ability to attract attention by being placed in a public space that is not adapted for focused contemplation of works of art. Conclusions. The value orientations of contemporary art are considered mainly through the prism of market categories of supply and demand and media indicators, such as the number of visits to websites, the number of views on social networks and video platforms, etc. The ability of art to impose values and ideas on society through the placement of its artefacts in public places is also considered as a value. The weight of the inherent aesthetic value of contemporary artworks in the formation of their market value remains controversial. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – охарактеризувати смислові ціннісні орієнтації сучасних видів візуальних та аудіовізуальних мистецтв. Методологія статті полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів, зокрема аналітичного, компаративного з метою порівняння сутнісних ознак різних видів мистецтв та методу дедукції для ототожнення отриманих результатів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано сучасні види мистецтва з позицій їх ціннісних орієнтирів, виокремлено об’єкти стрит-арту з погляду можливостей привернення уваги за рахунок розміщення в просторі загального користування, не пристосованому для зосередженого споглядання творів мистецтва. Висновки. Ціннісні орієнтації сучасного мистецтва проаналізовано переважно крізь призму ринкових категорій попиту та пропозиції і медійних показників, таких як кількість відвідувань інтернет-сайтів, кількість переглядів у соцмережах та відеоплатформах тощо. Як цінності розглянуто також спроможність мистецтва нав’язувати суспільству цінності та ідеї через розміщення його артефактів у місцях загального користування. Вага іманентної естетичної цінності артефактів сучасного мистецтва у формуванні їх ринкової вартості лишається дискусійною. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сучасне мистецтво uk_UA
dc.subject візуальне мистецтво uk_UA
dc.subject аудіовізуальне мистецтво uk_UA
dc.subject цінісні орієнтири uk_UA
dc.subject культурологічний потенціал uk_UA
dc.title Нові смислові ціннісні орієнтації в культурологічному потенціалі мистецтва uk_UA
dc.title.alternative New Sense Value Orientations in the Cultural Potential of Contemporary Art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу