dc.contributor.author |
Бенюк, Богдан-Гордій Богданович |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-09T12:16:27Z |
|
dc.date.available |
2025-07-09T12:16:27Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Бенюк Б.-Г. Український театр в часі війни: публіцистичний та науковий дискурс. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 4. С. 451–457. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6039 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to analyse and systematise journalistic and scientific studies on the problems of the
functioning of the Ukrainian theatre during the war of 2022–2024. Research methodology. The historical and
chronological principle, methods of analysis, comparison, systematisation and theoretical generalisation were applied.
Scientific novelty. For the first time, the panorama of the publicistic and scientific discourse of the Ukrainian drama
theatre after Russia's full-scale invasion of Ukraine is recreated. Conclusions. The study of the journalistic and scientific
discourse of Ukrainian theatre during the war is important for understanding the current state of the performing arts,
identifying current problems and prospects for understanding the theatre sphere. The following groups of printed
journalistic discourse can be distinguished quite conditionally: popular science magazines on theatrical topics
(Proscenium, Ukrainian Theatre, Kino-Theatr); socio-political media, in particular, online publications (Ukrainska
Pravda. Life, Suspilne. Culture, Ukrainian Week magazine); specialised information websites (ProTeatr); blogs about
theatre life in Ukraine (Theatre Fishing). An important element of journalistic discourse is audio (podcasts) and video
resources (videos on YouTube). The scientific printed discourse of contemporary Ukrainian theatre is at the stage of
formation, with a small number of scientific articles compared to journalistic ones (K. Yudova-Romanova; E. Skrypnyk,
O. Moshkina, Y. Zarichna; H. Sukhomlyn, Y. Tsyvata, A. Chornoivan; Y. Bentia, P. Shopin). A significant part of the
materials draws attention to the influence of war traumatic experience on artistic decisions, as well as to the therapeutic
aspects of the impact of art on a person as a means of overcoming such traumas, which gives grounds to assert the
importance of taking into account theatrical discourse for Trauma studies, a relevant area of humanitarian research. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – проаналізувати та систематизувати публіцистичні й наукові студії з проблем
функціонування українського театру в часі війни 2022–2024 рр. Методологія дослідження. Застосовано
історико-хронологічний принцип, методи аналізу, порівняння, систематизації та теоретичного узагальнення.
Наукова новизна. Вперше відтворено панораму публіцистичного та наукового дискурсу українського
драматичного театру після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Висновки. Дослідження
публіцистичного та наукового дискурсу українського театру в часі війни є важливим для усвідомлення сучасного
стану сценічного мистецтва, виявлення актуальних проблем та перспектив осмислення театральної сфери.
Досить умовно можна виокремити такі групи друкованого публіцистичного дискурсу: науково-популярні
журнали театральної тематики («Просценіум», «Український театр», «Кіно-Театр» та ін.); суспільно-політичні
масмедіа, зокрема, інтернет-видання («Українська правда. Життя», «Суспільне. Культура», журнал «Український
тиждень» та ін.); спеціалізовані інформаційні сайти («ProТеатр» та ін.); блоги про театральне життя України
(«Театральна риболовля» та ін.). Важливим елементом публіцистичного дискурсу є аудіо- (подкасти та ін.) та
відеоресурси (відео на платформі YouTube та ін.). Науковий друкований дискурс сучасного українського театру
знаходиться на стадії формування, налічує незначну, порівняно з публіцистичними, кількість наукових статей
(К. Юдова-Романова; Є. Скрипник, О. Мошкіна, Я. Зарічна; Г. Сухомлин, Ю. Цивата, А. Чорнойван; Ю. Бентя,
П. Шопін та ін.). Значна частина матеріалів звертає увагу на вплив воєнного травматичного досвіду на художні
рішення, а також на терапевтичні аспекти впливу мистецтва на людину як засобу подолання таких травм, що дає
підстави стверджувати важливість врахування театрального дискурсу для Trauma studies («Вивчення травми») –
актуального напряму гуманітарних досліджень. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
український театр |
uk_UA |
dc.subject |
театр у часі війни |
uk_UA |
dc.subject |
публіцистичний дискурс |
uk_UA |
dc.subject |
науковий дискурс |
uk_UA |
dc.subject |
театральне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
культурна травма |
uk_UA |
dc.title |
Український театр в часі війни: публіцистичний та науковий дискурс |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ukrainian Theatre in Wartime: Journalistic and Scientific Discourse |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |