Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Погребняк, Галина Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-10T09:01:05Z | |
dc.date.available | 2025-07-10T09:01:05Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Погребняк Г. П. Авторські моделі екранної творчості в кінокультурі США. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2025. № 1. С. 16–23. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6042 | |
dc.description | The purpose of the article is to identify the features of the author’s models of screen creativity, represented by prominent American directors of the 20th and 21th centuries in the context of the US film culture. Research methodology. To interpret the phenomenon of author’s cinema in the field of US film culture, an interdisciplinary approach was involved in the scientific development of the topic. A systemic approach was used to analyse the specifics of US film culture as a conglomerate of author’s models of screen creativity. Comparative and contrastive methods were used to study and compare the specifics of director’s models of author’s creativity in the field of US film culture in the context of cultural diffusion. The researcher also applied the structural-functional method to analyse author’s models of screen director’s activity as orderly structured creative-search systems. Multi-aspect cultural and art history approaches in their unity made it possible to study the research creative material of film texts by director–authors. The use of the semiotic method and the synergistic approach made it possible to consider the films of prominent American directors as certain sign systems – cultural texts in the relay of national cultural codes, the depiction of socio-cultural events and the image of the hero. The scientific novelty of the article is the study of models of screen creativity presented by prominent American film directors through the prism of historical and contemporary traditions of US film culture. Conclusions. It is substantiated that the author’s models of directorial creativity in US film culture were formed in the intercultural polylogue of innovative reproduction of the image and picture of the world by screen means. | uk_UA |
dc.description.abstract | Метою статті є виявити особливості авторських моделей екранної творчості, які репрезентували визначні американські режисери ХХ–ХХІ століття в контексті кінокультури США. Методологія дослідження. Для тлумачення феномену авторського кінематографу на теренах кінокультури США до наукової розробки тематики було залучено міждисциплінарний підхід. Системний підхід використано задля аналізу специфіки кінокультури США як конгломерату авторських моделей екранної творчості. Компаративний і порівняльний методи застосовано для вивчення та порівняння специфіки режисерських моделей авторської творчості на теренах кінокультури США в контексті дифузії культур. Структурно-функціональний метод дав змогу проаналізувати авторські моделі екранної режисерської діяльності як впорядковані структуровані творчо-пошукові системи. Багатоаспектний культурологічний та мистецтвознавчий підходи у своїй єдності уможливили вивчення дослідницького креативного матеріалу кінотекстів режисерів-авторів. Використання семіотичного методу та синергетичного підходу уможливило розгляд фільмів визначних американських режисерів як певних знакових систем – текстів культури – у ретрансляції національних культурних кодів, зображенні соціокультурних подій та образу героя. Наукову новизну статті становить вивчення моделей екранної творчості, які репрезентували видатні американські режисери-автори, крізь призму історичних і сучасних традицій кінокультури США. Висновки. Обґрунтовано, що авторські моделі режисерської творчості в кінокультурі США сформувались у міжкультурному полілозі новаторського відтворення екранними засобами образу й картини світу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | блокбастер | uk_UA |
dc.subject | творча особистість | uk_UA |
dc.subject | образ героя | uk_UA |
dc.subject | кінокультура США | uk_UA |
dc.subject | режисура | uk_UA |
dc.subject | образ світу | uk_UA |
dc.subject | авторський кінематограф | uk_UA |
dc.subject | Голлівудський кінотекст | uk_UA |
dc.subject | архетип | uk_UA |
dc.subject | національна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | мультикультурні наративи | uk_UA |
dc.subject | візуальна культура | uk_UA |
dc.subject | театр | uk_UA |
dc.subject | живопис | uk_UA |
dc.subject | культурологічне дослідження | uk_UA |
dc.subject | культурний код | uk_UA |
dc.subject | сценічне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | театральна видовищність | uk_UA |
dc.title | Авторські моделі екранної творчості в кінокультурі США | uk_UA |
dc.title.alternative | Author Models of Screen Creativity in the Cinema Culture of the USA | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |