Короткий опис(реферат):
Мета роботи – дослідити актуальні культурні стратегії та практики як чинники формування суспільного
ідеалу людини в контексті «людиновимірності» соціокультурного простору, спільного ціннісно-смислового поля
та атмосфери порозуміння. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні міждисциплінарного та
системного підходів, а також сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, що дає
комплексний погляд на означену проблематику та можливість сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова
новизна дослідження полягає в систематизації розгляду культурних стратегій та практик як важливих факторів
формування суспільних моделей буття та суспільних ідеалів людини в соціокультурному просторі. Висновки.
Встановлено, що в точках перетину інформаційного та соціально-культурного середовищ, актуалізованих
культурною взаємодією, виникають нові культурні феномени. У цьому контексті одним з таких феноменів є
сучасна міжнародна комунікація, що опосередковується культурними стратегіями та практиками і являє собою
процес становлення національної культури країни в міжнародному соціокультурному просторі шляхом
міжкультурної взаємодії інституцій, організацій, спільнот та персоналій, а також обміну культурними
продуктами з унікальними смислами й конотаціями окремої національної культури. Сучасні культурні стратегії
та практики сприяють подоланню суперечностей між країнами та їх виходу за межі суто географічних рамок
існування, зниженню екзистенційних ризиків, формуванню прийнятного спільного ціннісно-смислового поля та
атмосфери порозуміння в системі міжкультурної комунікації країн різного культурного досвіду, утворенню
нових форм втілення та реалізації культурного потенціалу країн, є результатом взаємодії творчих особистостей,
мистецьких спільнот, культурних інституцій, який ґрунтується на принципах спільного добробуту,
універсальних суспільних ідеалах і цінностях та їх поширенні серед загалу. Внаслідок чого, не лише формуються
нові типи міжкультурних інтеракцій, а й зберігається національна культурна ідентичність, що забезпечує сталість
та узвичаєність повсякденності, залишаючи їй право бути одним з фундаментальних компонентів цілісності
суспільного життя. Сучасні культурні стратегії та практики активно впливають на внутрішнє та міжнародне
соціокультурне середовище, аксіосферу міжкультурної комунікації, визначають формати взаємодії з аудиторією
в процесі трансляції та обміну ідеями, сенсами та ціннісними орієнтирами, даючи змогу людям задовольняти
потреби в інформації, комунікації і творчій дії. Отже, сучасні культурні стратегії та практики є факторами
культуротворення актуального соціокультурного простору, опосередкованого в глобалізованому культурному
діґітал-середовищі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to analyse current cultural strategies and practices as factors in the formation of the
public ideal of a human being in the context of the ‘human dimensions’ of the socio-cultural space, the common value
and meaning field and the atmosphere of understanding. The research methodology is based on the application of
interdisciplinary and systemic approaches, as well as a set of methods: analytical, synthetic, cultural, which provides a
comprehensive view of the problem and the ability to formulate reasonable conclusions. The scientific novelty of the
study lies in the systematic consideration of cultural strategies and practices as important factors in the formation of social
models of life and public ideals of a person in the socio-cultural space. Conclusions. The study has established that new cultural phenomena emerge at the intersection of the information and socio-cultural environments, actualized by cultural
interaction. In this context, one of such phenomena is modern international communication, which is mediated by cultural
strategies and practices and is the process of formation of a country's national culture in the international socio-cultural
space through intercultural interaction of institutions, organization, communities and individuals, as well as the exchange
of cultural products with unique meanings and connotations of a particular national culture. Contemporary cultural
strategies and practices help to overcome contradictions between countries and move them beyond the purely
geographical limits of existence, reduce existential risks, create an acceptable common value and meaning field and an
atmosphere of understanding in the system of intercultural communication between countries of different cultural
backgrounds, create new forms of embodiment and realization of the cultural potential of countries, and are the result of
interaction between creative individuals, artistic communities, cultural institutions based on the principles of common
welfare, unity, and common good. As a result, not only are new types of intercultural interactions formed, but the national
cultural identity is preserved, which ensures the sustainability and conventionality of everyday life, leaving it the right to
be one of the fundamental components of the integrity of social life. Contemporary cultural strategies and practices
actively influence the domestic and international socio-cultural environment, the axiosphere of intercultural
communication, determine the formats of interaction with the audience in the process of broadcasting and exchanging
ideas, meanings and values, enabling people to meet their needs for information, communication and creative action.
Thus, modern cultural strategies and practices are factors of cultural formation of the current socio-cultural space mediated
in the globalized cultural digital environment.