Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пекарчук, Володимир Михайлович
dc.date.accessioned 2025-07-11T09:25:54Z
dc.date.available 2025-07-11T09:25:54Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Пекарчук В. М. Візантійські емалі в ювелірному мистецтві часів Київської Русі. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2025. № 1. С. 189–193. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6068
dc.description Byzantine Enamels in Jewellery Art of the Times of Kyivan Rus The purpose of the article is to identify the influence of Byzantine enamel on the development of ancient Kyivan Rus jewellery art. Research methodology. The method of analysis and synthesis, typological method, comparative analysis method, historical and cultural method, art history analysis method were applied. Scientific novelty. The art of Byzantine enamel is considered; the features of the enamel technique, types and specifics of use in jewellery art of the 9th–13th centuries in Kyivan Rus are outlined; the problems of the reception of Byzantine enamel by ancient Kyivan Rus masters are investigated. Conclusions. We can conclude that Byzantine enamel, having become one of the leading techniques of jewellery art during the time of Kievan Rus, acquired its own artistic forms and was enriched with motifs based on the synthesis of pagan, Byzantine and Old Rus mythology. Regarding the colour scheme of Byzantine and Old Rus enamels, we can state their inconsistency, which was due to the creation of enamel from available components and the difference in production technology, characteristic of Kievan and Constantinople masters. No less indicative is the originality of the drawings of the masters of Kievan Rus, which, unlike the Byzantine ones, are distinguished by simplification, inaccuracy, a lower level of detail, a certain transformation of proportional relationships, and most importantly – a unique image of figures (elongated and elegant proportions), which distinguishes them from the Byzantine canon. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити вплив візантійської емалі на розвиток давньоруського ювелірного мистецтва. Методологія дослідження. Застосовано метод аналізу та синтезу, типологічний метод, метод компаративного аналізу, історико-культурний метод, метод мистецтвознавчого аналізу та ін. Наукова новизна. Розглянуто мистецтво візантійської емалі; окреслено особливості техніки емалі, видів та специфіки використання в ювелірному мистецтві ІХ–ХІІІ ст. в Київській Русі; досліджено проблематику рецепції візантійської емалі давньоруськими майстрами. Висновки. Візантійська емаль, ставши однією з провідних технік ювелірного мистецтва за часів Київської Русі набула власних художніх форм і збагатилася мотивами на основі синтезу поганської, візантійської та давньоруської міфології. Щодо колористики візантійських та давньоруських емалей можна констатувати їх невідповідність, що було зумовлено створенням емалі з доступних компонентів та різниці в технології виробництва, характерними для Київських та Константинопольських майстрів. Не менш показовим є своєрідність малюнків майстрів Київської Русі, які, на відміну від візантійських, вирізняється спрощенням, неточністю, меншим рівнем деталізації, певною трансформацією пропорційних співвідношень, а головне – своєрідним зображенням фігур (витягнуті та витончені пропорції), що відрізняє їх від візантійського канону. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject візантійські емалі uk_UA
dc.subject Київська Русь uk_UA
dc.subject ювелірне мистецтво uk_UA
dc.subject перегородчаста емаль uk_UA
dc.subject кольти uk_UA
dc.title Візантійські емалі в ювелірному мистецтві часів Київської Русі uk_UA
dc.title.alternative Byzantine Enamels in Jewellery Art of the Times of Kyivan Rus uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу