Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дяченко, Алла Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-11T12:21:55Z | |
dc.date.available | 2025-07-11T12:21:55Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Дяченко А. В. Тематико-стилістичні засади формування художньо-промислового мистецтва як культурного феномену першої третини ХХ ст. та його вияви в мистецьких практиках ХХІ ст. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2025. № 1. С. 224–229. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6074 | |
dc.description | The purpose of the study is to analyse the transformations of themes and styles in art and industrial art from the beginning of the 20th century to the present, to identify the factors of their development and their influence on the process of modern art. Research methodology. In the course of the scientific research, general scientific methods of knowledge were used, in particular analysis, synthesis, comparison, historical, cultural and art historical approaches. The scientific novelty is devoted to the thematic and stylistic foundations of the development of art-industrial art as a cultural phenomenon of the first third of the 20th century and its further manifestations in the artistic practices of the 21st century. The results of the study show that the art-industrial art of the first third of the 20th century underwent significant changes under the influence of industrialisation, modernism and constructivism, as well as interaction with national art. Conclusions. Industrialisation facilitated the introduction of new materials and technologies, allowing artists to experiment with form and structure. Modernism and constructivism played a crucial role in the formation of aesthetic foundations focused on simplicity, functionality and utilitarianism. At the same time, national traditions served as a means of preserving cultural identity, combining historical heritage with innovative trends. In the 21st century, these trends have continued to evolve. Modernism gradually gave way to minimalism, characterised by brevity, purity of line and rejection of excessive decor. Constructivist principles are being rethought through the use of the latest materials and digital technologies, making it possible to create functional and eco-friendly objects. The influence of futurism can be seen in the desire for innovative use of technology, which expands the possibilities of modern design. In the context of globalisation processes, art and industrial art facesthe challenges of standardisation and loss of uniqueness, which stimulates the search for new forms of expression through the integration of environmental and sustainable practices. The practical significance of the study is to identify key stylistic and thematic trends in art-industrial art, which contributes to the understanding of its modern transformations and development prospects. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета дослідження – проаналізувати трансформації тематики та стилів у художньо-промисловому мистецтві від початку ХХ століття до сьогодення, виявити чинники їхнього розвитку та вплив на сучасний мистецький процес. Методологія дослідження. У ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання, зокрема аналіз, синтез, порівняння, історико-культурний та мистецтвознавчий підходи. Наукова новизна присвячена тематико-стилістичним засадам розвитку художньо-промислового мистецтва як культурного феномену першої третини ХХ століття та його подальшим проявам у мистецьких практиках ХХІ століття. Результати дослідження показують, що художньо-промислове мистецтво першої третини ХХ століття зазнало значних змін під впливом індустріалізації, модернізму та конструктивізму, а також взаємодії з національним мистецтвом. Висновки. Індустріалізація сприяла впровадженню нових матеріалів і технологій, що дозволило митцям експериментувати з формою та структурою. Модернізм і конструктивізм відіграли визначальну роль у формуванні естетичних засад, орієнтованих на простоту, функціональність та утилітарність. Водночас національні традиції слугували засобом збереження культурної ідентичності, поєднуючи історичну спадщину з інноваційними тенденціями. У ХХІ столітті ці тенденції зазнали подальшої еволюції. Модернізм поступово трансформувався в мінімалізм, що характеризується лаконічністю, чистотою ліній та відмовою від надмірного декору. Конструктивістські принципи переосмислюються через застосування новітніх матеріалів та цифрових технологій, що дозволяє створювати функціональні та екологічно орієнтовані об’єкти. Вплив футуризму виявляється у прагненні до інноваційного використання технологій, що розширює можливості сучасного дизайну. На тлі глобалізаційних процесів художньо-промислове мистецтво стикається з викликами стандартизації та втрати унікальності, що стимулює пошук нових форм вираження через інтеграцію екологічних і стійких практик. Практичне значення дослідження полягає у виявленні ключових стилістичних і тематичних тенденцій художньо-промислового мистецтва, що сприяє розумінню його сучасних трансформацій та перспектив розвитку. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | художньо-промислове мистецтво | uk_UA |
dc.subject | модернізм | uk_UA |
dc.subject | конструктивізм | uk_UA |
dc.subject | мінімалізм | uk_UA |
dc.subject | дизайн | uk_UA |
dc.title | Тематико-стилістичні засади формування художньо-промислового мистецтва як культурного феномену першої третини ХХ ст. та його вияви в мистецьких практиках ХХІ ст. | uk_UA |
dc.title.alternative | Thematic and Stylistic Principles of the Formation of Industrial Art as a Cultural Phenomenon of the First Third of the 20th Century and Its Manifestations in the Artistic Practices of the 21st Century | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |