Короткий опис(реферат):
Мета роботи – здійснити аналіз особливостей бієнале в Латинській Америці як платформи для презентації
та обговорення ідей постколоніального мистецтва. Методологія дослідження враховує міждисциплінарний
характер проблематики та ґрунтується на використанні методів і підходів, інтегрованих з різних галузей знань:
мистецтвознавства, культурології, історії, міжнародних відносин. Основу методологічного апарату складають
хронологічний, системний, аналітичний, описовий та аксіологічний методи, метод узагальнення. Наукова
новизна дослідження полягає в тому, що вперше в українській гуманітаристиці проаналізовано особливості
мистецьких бієнале в Латинській Америці крізь методологічну призму постколоніального дискурсу. Висновки.
Латиноамериканські бієнале – це не просто масштабні культурно-мистецькі події, це активно діючі платформи
для обговорення актуальних ідей і проблем, пов'язаних із соціальною справедливістю, правами людини,
постколоніальними травмами та культурною самоідентифікацією. Як інструменти для вирішення низки завдань
мистецького і суспільно-політичного значення вони насамперед пов’язані з постколоніальним дискурсом.
Основна тематика останнього проєктується у презентацію творів переважно художників Глобального Півдня:
відображає колективні пошуки культурної ідентичності, прагнення переосмислити та відновити спадщину і
мистецькі традиції корінних народів, розвинути нову художню мову, яка відображає автентичність і
багатогранність незахідної культури. Переосмислюючи естетичні та історичні стандарти, почасти нав'язані
західним мистецтвом, латиноамериканські бієнале стають простором для деколонізації мистецтва та культури, а
загалом – своєрідною відповіддю на історію колонізації та імперіалізму, які продовжують впливати на регіон,
його культуру і мистецькі практики.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the present research is to analyse the specific features of biennials in Latin America as platforms
for the presentation and discussion of postcolonial art ideas. The research methodology is based on the integration of
methods and approaches from various fields of knowledge, including art history, cultural studies, history, and international
relations, in consideration of the interdisciplinary nature of the topic. The methodological framework is grounded in
chronological, systematic, analytical, descriptive, and axiological methods, as well as generalisation and other approaches
relevant to the research topic. The scientific novelty of this study is twofold. Firstly, it is the first study of its kind in the
Ukrainian humanities to analyse the characteristics of art biennials in Latin America through the methodological
framework of postcolonial discourse. Conclusions. The Latin American biennials are not merely large-scale cultural and
artistic events; they function as active platforms for the discussions of pressing ideas and issues related to social justice,
human rights, postcolonial traumas, and cultural self-identification. As instruments for addressing a range of artistic and
socio-political challenges, they are primarily linked to postcolonial discourse. The thematic content of these exhibitions,
which are predominantly the presentation of works by artists from the Global South, reflect the collective quests for
cultural identity, the efforts to reinterpret and restore the heritage and artistic traditions of Indigenous peoples, and the
development of a new artistic language that reflects the authenticity and multifaceted nature of non-Western culture. By
challenging the aesthetic and historical standards, often imposed by Western art, Latin American biennials serve as a space for the decolonisation of art and culture. More broadly, they represent a response to the history of colonisation and
imperialism, which continue to shape the region, its culture, and artistic practices.