Короткий опис(реферат):
Метою статті є визначення принципів гармонізації емоційно-естетичної та теологічно-змістовної
складових християнського музичного поклоніння, з урахуванням його впливу на духовний досвід віруючих і
соціокультурну динаміку релігійних громад. Методологічна база дослідження базується на
міждисциплінарному підході, що інтегрує методи релігієзнавчого аналізу, музикознавчого дослідження та
соціокультурної критики. Основну увагу приділено аналізу християнського співу як багатофункціонального
феномену, що включає літургічні, комунікативні, естетичні та сакрально-педагогічні аспекти. Наукова новизна
дослідження полягає у розробці методологічного підходу до музичного служіння, що спрямоване на збереження
балансу між емоційною виразністю та теологічною доктриною. Запропоновано інноваційні принципи
формування музичного репертуару, які враховують відповідність літургійним традиціям, естетичну значущість,
теологічну коректність та емоційну чуттєвість. Виявлено, що музичне служіння є ключовим компонентом
сакральної практики, який не лише формує колективний релігійний досвід, але й функціонує як засіб духовної
соціалізації. Висновки. У статті акцентовано, що музичне служіння сприяє інтеграції традиційних і сучасних
елементів, використовуючи широкий спектр інструментальних, вокальних і технічних засобів. Сучасне
християнське поклоніння виходить за межі простого вокального явища, перетворюючись на інтерактивний
аудіовізуальний досвід, що залучає віруючих до спільної дії та посилює атмосферу сакральної причетності.
Детально проаналізовано принципи формування репертуару: його відповідність літургійним традиціям,
естетична значущість, теологічна коректність та емоційна чуттєвість. Гармонія емоційно-естетичних і
теологічних цінностей сприяє створенню інтегративного простору, який відповідає потребам сучасних
релігійних громад, забезпечуючи збереження традицій та інноваційність підходів до музичного мистецтва у
християнському контексті.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the principles of harmonising the emotional-aesthetic and theological
content components of Christian musical worship, taking into account its impact on the spiritual experience of believers
and the sociocultural dynamics of religious communities. The methodological basis of the study is built on an
interdisciplinary approach that integrates methods of religious studies analysis, musicological research, and sociocultural
critique. The primary focus is on the analysis of Christian singing as a multifunctional phenomenon that encompasses
liturgical, communicative, aesthetic, and sacred-pedagogical aspects. The scientific novelty of the study lies in the
development of a methodological approach to musical ministry aimed at maintaining a balance between emotional
expressiveness and theological doctrine. Innovative principles for forming musical repertoire have been proposed,
considering its alignment with liturgical traditions, aesthetic significance, theological correctness, and emotional
sensitivity. It has been revealed that musical ministry is a key component of sacred practice that not only shapes collective
religious experience but also functions as a means of spiritual socialisation. Conclusions. The article emphasises that
musical service facilitates the integration of traditional and modern elements by utilising a wide range of instrumental,
vocal, and technical means. Contemporary Christian worship transcends being a mere vocal phenomenon, transforming into an interactive audio-visual experience that engages believers in collective action and enhances the atmosphere of
sacred involvement. The principles for forming the repertoire have been analysed in detail, including its alignment with
liturgical traditions, aesthetic significance, theological correctness, and emotional sensitivity. The harmony of emotional
aesthetic and theological values fosters the creation of an integrative space that meets the needs of modern religious
communities, ensuring the preservation of traditions and the innovative approaches to musical art in the Christian context.