Короткий опис(реферат):
Мета роботи полягає у представленні комплексного аналізу фортепіанного тріо E-Dur (KV 542) з метою
глибшого розуміння камерного стилю В. А. Моцарта. Дослідження передбачає аналіз структурних елементів
опусу, що сприятиме підвищенню рівня виконавської майстерності та розширення музичної освіченості на всіх
етапах професійного розвитку. Методологія роботи. Для досягнення мети дослідження використано комплекс
наукових методів, що включає історико-стилістичний аналіз (вивчення історичного контексту та впливу епохи),
музикознавчий аналіз (мелодичний, гармонічний, ритмічний, фактурний, динамічний, тембровий та
формальний), виконавський аналіз (розробка рекомендацій щодо технічних, художніх та стилістичних аспектів),
порівняльний аналіз (зіставлення з іншими творами, аналіз літературних джерел та метод експертної оцінки.
Наукова новизна полягає у комплексному аналізі фортепіанного тріо В. А. Моцарта з урахуванням приміток
композитора у партитурах, які набули розповсюдження за життя композитора. Дослідження враховує стилістику
епохи часів композитора. Висновки. Дослідження фортепіанних тріо Моцарта є важливим кроком у розвитку
українського музичного мистецтва та дозволить вдосконалити репетиційний та навчальний процес. Воно сприяє
глибшому розумінню творчості великого композитора, розширює знання про його музичний стиль та відкриває
нові можливості для інтерпретації та виконання його камерних творів. Перспективи подальших досліджень
охоплюють аналіз інтерпретаційних підходів, жанрових трансформацій та їх впровадження в успішну
виконавську практику.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to present a comprehensive analysis of the Piano Trio in E-Dur (KV 542) in order
to gain a deeper understanding of W. A. Mozart’s chamber style. The research involves an analysis of the structural
elements of the opus, which will contribute to raising the level of performing skills and expanding musical awareness at
all stages of professional development. Research methodology. To achieve the purpose of the research, a set of scientific
methods was used, including historical and stylistic analysis (study of the historical context and the influence of the era),
musicological analysis (melodic, harmonic, rhythmic, textural, dynamic, timbral and formal), performing analysis
(development of recommendations on technical, artistic and stylistic aspects), comparative analysis (comparison with
other works), analysis of literary sources and the method of expert evaluation. The scientific novelty of the study lies in
the comprehensive analysis of W. A. Mozart’s Piano Trio, taking into account the composer’s annotations in the scores
that were disseminated during his lifetime. The research also considers the stylistic characteristics of the composer’s era.
Conclusions. The study of Mozart’s piano trios represents a significant step in the development of Ukrainian musical art
and contributes to the enhancement of both the rehearsal and educational processes. It fosters a deeper understanding of
the great composer’s work, expands knowledge of his musical style, and opens new possibilities for the interpretation and
performance of his chamber compositions. Future research prospects include the analysis of interpretative approaches,
genre transformations, and their implementation in successful performance practice.