Короткий опис(реферат):
Метою роботи є встановити специфіку критеріїв індивідуального виконавського стилю в умовах хорового
мистецтва та описати на їх основі методів аналізу індивідуального виконавського стилю диригента-хормейстера.
Методологія дослідження пов’язана з аналізом і систематизацією інформації про індивідуальний виконавський
стиль; дослідження вибудовано за дедуктивною логікою – від загальних відомостей про виконавський стиль до
конкретизації його специфічних рис в умовах хорового диригування. Наукова новизна дослідження полягає у
виокремленні специфіки складових індивідуального виконавського стилю диригента-хормейстера та
представленні на їх основі методики аналізу індивідуального виконавського стилю диригента-хормейстера.
Висновки. У результаті проведеного дослідження запропоновано методику аналізу індивідуального
виконавського стилю диригента-хормейстера, яка є описом послідовності дій дослідника, що вивчає це явище, а
також описом джерел, на які він спирається на тому чи іншому етапі дослідницької роботи. Методикою
передбачено аналіз змістовного та формального рівнів індивідуального виконавського стилю диригента
хормейстера, а також аналіз особливостей взаємодії в системі «диригент – хоровий колектив». Опис змістовного
рівня індивідуального виконавського стилю, що залежить творчого методу митця, передбачає аналіз
особливостей світогляду, творчого мислення диригента-хормейстера, його особистісних і професійних якостей.
Методика дає змогу впорядковано та системно аналізувати формальний рівень індивідуального виконавського
стилю – систему виконавських прийомів і засобів, притаманних конкретному диригентові-хормейстеру.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to establish the specificity of the criteria of individual performance style in the
conditions of choral art and to describe, based on them, the methods of analysis of the individual performance style of the
conductor-choirmaster. The research methodology is related to the analysis and systematisation of information about
individual performance style; the study is built according to deductive logic – from general information about the
performance style to the specification of its specific features in the conditions of choral conducting. The scientific novelty
of the research consists in identifying the specifics of the components of the individual performance style of the conductor
choirmaster and presenting, based on them, the method of analysis of the individual performance style of the conductor
choirmaster. Conclusions. As a result of the research, a methodology for analysing the individual performance style of
the conductor-choirmaster is proposed, which is a description of the sequence of actions of the researcher studying this
phenomenon, as well as a description of the sources he relies on at one or another stage of the research work. The
methodology provides for the analysis of the substantive and formal levels of the individual performing style of the
conductor-chorusmaster, as well as the analysis of the features of interaction in the “conductor-chorus collective” system.
The description of the substantive level of the individual performing style, which depends on the artist’s creative method,
involves the analysis of the features of the worldview, creative thinking of the conductor-chorusmaster, his personal and
professional qualities. The methodology allows for an orderly and systematic analysis of the formal level of the individual
performing style – a system of performing techniques and means inherent in a particular conductor-chorusmaster.