Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у вивченні еволюції алгоритмічних технік музичних композицій і технік формалізації
музичних структур. Методологія роботи включає аналітичний, структурно-функціональний, узагальнюючий
методи дослідження. Наукова новизна. На основі оцінки культурного значення ранніх експериментів з
автоматизацією композицій, які набули рис виразності наприкінці XVIII століття, далі – у період появи перших
систем музичної алеаторики і внеском видатних представників комп’ютерної музики Макса Метьюза і Лаєрна
Хіллера, обґрунтовано еволюційний шлях від алгоритмічних технік музичних композицій, технік формалізації
музичних структур до становлення сучасних цифрових технологій. Висновки. Визначено основні етапи
формування та еволюції алгоритмічних технік музичних композицій, а також розглянуто процеси формалізації
музичних структур у контексті технологічного прогресу. Історія систематичних підходів до створення музики
свідчить про поступову зміну принципів композиції: від ізоритмічних технік пізнього Середньовіччя та
експериментальних «музичних ігор» епохи Просвітництва до сучасних методів, що використовують цифрові
алгоритми та штучний інтелект. Виокремлено ключові етапи еволюції алгоритмічної музики: першоджерельна
ідея формалізації музичних структур, яка слугувала основою для подальшого розвитку композиційних технік;
експериментальні алгоритми XVIII–XIX століть, що включали стохастичні методи та механічні принципи
побудови музичних послідовностей; цифрова революція XX століття з появою комп’ютерної автоматизації стали
можливими перші експерименти зі створення музики на основі стохастичних і детермінованих моделей. Усі
зазначені елементи здійснили вплив на появу сучасних алгоритмів не лише з імітацією стилю класичних
композиторів, а й виникненню автономних музичних композицій з новими підходами до творчості.
Обґрунтовано, що алгоритмічні техніки композиції, що зароджувалися століттями, досягли нового якісного рівня
завдяки штучному інтелекту.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to examine the evolution of algorithmic techniques in the domain of musical
composition, as well as the methods of formalising musical structures. The methodology of the study incorporates
analytical, structural-functional, and generalising approaches. Scientific novelty. This study builds on an assessment of
the cultural significance of early experiments with compositional automation. These experiments gained expressive
characteristics by the late 18th century and subsequently evolved through the emergence of the first systems of musical
aleatoricism. Prominent computer music figures such as Max Mathews and Lejaren Hiller also contributed to this
development. This study substantiates the evolutionary pathway from algorithmic composition techniques and musical
structure formalisation methods to the advent of modern digital technologies. Conclusions. The formation and evolution
of algorithmic techniques in musical composition have been the subject of much research, with many scholars examining
the processes of musical structures formalisation within the context of technological progress. The history of systematic
approaches to music creation demonstrates a gradual shift in compositional principles: from the isorhythmic techniques
of the late Middle Ages and the experimental “musical games” of the Enlightenment to contemporary methods
incorporating digital algorithms and artificial intelligence. Key stages in the evolution of algorithmic music are highlighted: the original concept of musical structures formalisation, which provided the foundation for further
development of compositional techniques; the experimental algorithms of the 18th and 19th centuries, integrating
stochastic methods and mechanical principles for musical sequences creation; and the digital revolution of the 20th
century, which, through computer automation, facilitated the first experiments in music generation based on stochastic
and deterministic models. The influence of these elements on the emergence of contemporary algorithms is evident, as
they have expanded beyond the imitation of classical composers’ styles to the creation of autonomous musical
compositions featuring novel creative approaches. It is substantiated that, after centuries of evolution, algorithmic
composition techniques have now attained a new qualitative level through artificial intelligence.