Короткий опис(реферат):
Метою роботи є дослідження сценічного слова, зокрема його інтонаційного вираження персонажів у
кінофільмах Т. Бертона, знятих у 1990-х рр, а також вплив готичного мистецтва на особливості мовної складової
акторських робіт. Методологія дослідження полягає у застосуванні методу інтерпретації аудіовізуальних джерел,
який дав можливість отримати інформацію з окремих фільмів Т. Бертона, а також описати мовну складову
акторських робіт і особливості режисерського бачення у наведених виставах; метод аналізу творчості режисера
зумовлює поглиблене дослідження особливостей сценічного слова акторів у контексті творчої естетики Т. Бертона;
хронологічний метод залучено з метою дослідження еволюції мовно-інтонаційної складової акторських робіт у
фільмах Т. Бертона 1990-хх; використання методу аналізу ролі дає можливість провести аналіз акторських робіт
у контексті сценічного слова, створених у фільмах Т. Бертона, знятих у 1990-х. Наукова новизна полягає у тому,
що було проведено комплексне дослідження особливостей сценічного слова у кінострічках Т. Бертона 1990-х рр.,
зокрема в українському науковому просторі, а також вплив готичного мистецтва на мовну складову сценічних
образів, створених у контексті естетики Бертона. Висновки. Розглянуто інтонаційну складову акторських робіт,
у кінофільмах Т. Бертона періоду 1990-х. Розкрито вплив готичного мистецтва на режисерське бачення Т.Бертона
щодо характерів персонажів в його фільмах, зокрема їх мовної складової. Проаналізовано особливості мовного
портрету аутсайдера та «маленьких людей» у кінострічках Т. Бертона, знятих в період 1990-х рр. Проаналізовано
взаємозалежність характеру персонажа кінофільмів Т. Бертона 1990-х рр. і його мовно-інтонаційної складової.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the present article is to study the stage word in particular, its intonation expression of the
characters in T. Burton’s films of the 1990s, as well as the influence of Gothic art on the specifics of the speaking
component of acting. The research methodology employs a method of interpreting audio-visual sources, which
facilitated the acquisition of information from several of T. Burton’s films. This approach enabled a comprehensive
description of the speaking component of the performances and the features of the director’s vision and aesthetics in these
performances. The methodology of this research comprises the following elements. Firstly, the method of interpreting
audio-visual sources has been employed to obtain information from a selection of T. Burton’s films. Secondly, the method
of analysis of the director’s work has been utilised to study the features of actors’ stage word in the context of Burton's
aesthetics. Thirdly, the chronological method has been adopted to study the evolution of the intonation component of
acting in T. Burton’s films from the 1990s. Finally, the role analysis method has been employed to study the actors’
performances in the context of the stage word created in T. Burton’s films from the 1990s. The scientific novelty of this
study lies in its comprehensive analysis of the features of stage word in T. Burton’s films of the 1990s, with a particular focus on the influence of Gothic art on the verbal component of the characters as envisioned by Burton. Conclusions.
The intonation component of acting in T. Burton’s films of the 1990s is considered, alongside an analysis of the influence
of Gothic art on the director’s vision, particularly with regard to stage word in his films. A detailed examination of the
features of the speaking portraits of the outsider and the ‘little people’ in T. Burton’s films released during the 1990s is
conducted. Finally, the interdependence of the character of T. Burton’s films and its intonation component is analysed.