Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

ДО ПИТАННЯ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ БРЕНДИНГУ УНІВЕРСИТЕТУ

Show simple item record

dc.contributor.author Коржова, Тетяна Василівна
dc.date.accessioned 2020-05-14T12:04:31Z
dc.date.available 2020-05-14T12:04:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Коржова Т. В. До питання розробки стратегії брендингу університету // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2019. № 4. C. 102-109. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/801
dc.description It is found out that public relations should be connected with coordination and adjustment of consolidated actions to achieve and maintain mutually beneficial relationships between the university and its target audience, keeping the image and strengthening the rating of an educational institution based on systemic interaction that produces relevant feedbacks and unifies brand communications, contributing to the formation of a comprehensive and effective university branding strategy in the XXI century. Purpose of the article. To analyze the question of creating the strategy of branding of the university in the context of post not classical paradigm of understanding public relations. Methodology of the research is based on the systemic, structural, and situation approaches on the methods of comparative, logical, and structural, functional analysis, including techniques for analyzing the marketing sphere. uk_UA
dc.description.abstract З’ясовано, що зв’язки з громадськістю повинні опікуватися координацією та коригуванням консолідованих дій з метою досягнення та підтримання взаємовигідних відносин університету зі своєю цільовою аудиторією, підтриманням іміджу та зміцненням рейтингу освітнього закладу на засадах системної інтеракції, що продукує актуальні зворотні зв’язки та уніфікує бренд-комунікації, сприяючи формуванню сприяючи формуванню комплексної та ефективної стратегії брендингу університету в XXI столітті. Мета дослідження. Проаналізувати питання розробки стратегії брендингу університету у контексті постнекласичної парадигми розуміння public relations. Методологія дослідження ґрунтується на системному, структурному та ситуаційному підходах, на методах порівняльного, логічного та структурно-функціонального аналізу, включаючи прийоми аналізу маркетингового середовища. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject брендінг uk_UA
dc.subject університет uk_UA
dc.subject зв’язки з громадськістю
dc.subject постнекласичний підхід
dc.subject маркетингове планування
dc.title ДО ПИТАННЯ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ БРЕНДИНГУ УНІВЕРСИТЕТУ uk_UA
dc.title.alternative TO THE QUESTION OF CREATING THE STRATEGY OF THE UNIVERSITY BRANDING uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account