Короткий опис(реферат):
Мета роботи - аналіз сучасного стану й перспектив розвитку діяльності клубів спортивного бального танцю в Україні. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні методів порівняльного аналізу, зіставлення та узагальнення. Наукова новизна. Запропоновано авторську дефініцію «клубу спортивного бального танцю» як неформального закладу навчально-виховного типу. Наголошено, що клуб бального танцю є комплексним
організаційним утворенням, яке вміщує навчально-дидактичні й художньо-естетичні аспекти, пов'язані з даним напрямком, окремий підхід до технології вдосконалення викладання бальних танців на само- організаційних й неперервно-освітніх засадах. Висновки. Стверджується, що більшість спортивно-танцювальних клубів і студій, які почали з’являтися на початку 90-х рр. ХХ ст. в Україні, існували завдяки самозабезпеченню й громадським
ініціативам у професійних колах. Доведено, що клуб спортивного бального танцю є чітко орієнтованим, але поліфункціональним за своєю структурою навчальним закладом неформального типу (відповідно до офіційних вимог хореографічної освіти), діяльність якого базується на принципах доступності й масовості, систематичності й послідовності, індивідуалізації, синтезі традицій та інновацій, наочності й повторі, активності та самоусвідомленні.
Питання вдосконалення діяльності клубу спортивного бального танцю пов'язані зі змістовно-технологічними, педагогічними та інституційними факторами. Серед відповідних напрямів варто вказати на інтеграцію й співпрацю бального напряму, зокрема з класичним і сучасним, що покращує та «підживлює» навчальний процес новими ідеями, прийомами й техніками.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to analyze the current state and development prospects of the activities of dancesport clubs in Ukraine. The methodology of the research is based on the application of methods of comparative analysis, comparison, and generalization. Scientific novelty. The author proposes to define a «dancesport club» as an informal institution of an educational and disciplinary type. It is emphasized that the dancesport club is a complex organizational form
containing both educational-didactic and artistic-aesthetic aspects directed at the following purpose: to be a distinct approach to the technique of improving ballroom dance instruction based on the principles of autonomous self-organization and continuing education. Conclusions. It is herein argued that the bulk of dancesport clubs and studios that began to appear in Ukraine in the early 1990s existed on account of the self-sufficiency and the public initiatives undertaken by professional circles. It is herein proved that dancesport clubs are precisely oriented but structurally multifunctional informal organization
(answerable to the official demands of choreographic education) the activities of which are based on the following principles: mass accessibility, systematicity, consistency, a synthesis of tradition and innovation, clear visibility, drilling and repetition, and self-awareness on the part of students. Questions concerning the improvement of dancesport clubs are tied in with institutional issues, issues concerning the impartation of introductory techniques, and pedagogy. Among the relevant areas, it is worth mentioning the integration of and cooperation between classical and modern styles, which improves and nourishes the educational process by generating new ideas and techniques.