Короткий опис(реферат):
Мета статті - визначити особливості постановок танго-шоу, в контексті сучасних світових тенденцій розвитку сценічної бальної хореографії, на основі аналізу танцювальних номерів однієї з провідних світових культурних корпорацій - мистецької організації «A Puro Tango». Методи дослідження. Застосовано проблемно-
хронологічний метод, що посприяв вивченню основних проблем та тенденцій розвитку аргентинського танго в хронологічній послідовності; метод компоративного аналізу та порівняльний метод (для визначення відмінностей конституюючих складових у стилі сценічного танго, а також співставлення властивостей його образної мови, виражальних засобів та лексичних особливостей); метод типологізації (для виявлення типологічних ознак жанрів
сценічного бального танцю); метод мистецтвознавчого аналізу (для визначення стилістичних особливостей танцювальних номерів мистецької організації «A Puro Tango») та ін. Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві розглянуто базові для культури танго концепти та їх можливе втілення в музично-пластичній мові сценічної хореографії; охарактеризовано специфіку стилю сценічного танго в умовах сучасного соціомистецького простору; на основі аналізу танцювальних номерів мистецької організації «A Puro Tango» визначено
найхарактерніші для сучасної сценічної хореографії рухи та фігури танго-шоу. Висновки. У системі сценічного бального танцю танго може виступати репрезентантом художнього концепту симбіозу багатьох культур (оскільки поєднує традиції, фольклор, почуття й переживання багатьох народів) та засобом драматургії хореографічної постановки, за умови запрограмування на відповідний сюжет. На основі аналізу танцювальних шоу компанії «A Puro Tango», можемо визначити, що на сучасному етапі розвитку світової сценічної бальної хореографії, характерними є
зміни конституюючих складових жанру шоу-програм – тематичного простору та форми подачі теми. У хореографічних постановках компанії «A Puro Tango» сценічне танго поєднує різноманітні екзистенційні компоненти метафізичного характеру, що виражають, в умовах даної мистецької форми, специфіку осмислення сучасною людиною життєвих проблем.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the features of tango show productions in the context of modern world trends in the development of stage ballroom choreography, based on an analysis of the dance numbers of one of the world's leading cultural corporations - the A Puro Tango art organization. Methodology. The problem-chronological method was applied, which helped to study the main problems and development trends of the Argentine tango in chronological sequence;
method of corporate analysis and comparative approach (to determine the differences of constituent components in the style of
stage tango, as well as comparing the properties of its figurative language, expressive means and lexical features); typologization method (to identify typological characteristics of the genres of stage ballroom dance); a method of art history analysis (to determine the stylistic features of the dance numbers of the art organization "A Puro Tango") and other. Scientific novelty. For the first time in Russian art criticism, the basic concepts for tango culture and their possible embodiment in the musical-plastic language of stage choreography are considered; characterized by the specific style of stage tango in the modern space of social art, based on the analysis of the dance numbers of the A Puro Tango art organization, the movements
and figures of the tango show that are characteristic of modern stage choreography are determined. Conclusions. In the system of stage ballroom dance, tango can act as a representative of the artistic concept of the symbiosis of many cultures (since it combines traditions, folklore, feelings, and experiences of many people) and a means of dramaturgy of choreographic staging, provided that it is programmed for the appropriate plot. Based on an analysis of the dance shows of A Puro Tango, we can determine that at the present stage of the development of world stage ballroom choreography, changes in the constituent components of the genre of show programs are characteristic - the thematic space and form of presentation of the topic. In the choreographic productions of A Puro Tango, stage tango combines various existential components of a metaphysical nature, expressing, under the conditions of this art form, the specifics of modern man's understanding of life's problems.