Короткий опис(реферат):
Мета роботи: аналіз стану вокального мистецтва крізь призму репертуару як відображення культуропростору, що сприятиме визначенню концепту репертуару для визначення соціального стану культури епохи. Методологія дослідження: полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, а також
емпіричних, загальнонаукових (аналіз, синтез) методів. Наукова новизна: В статті зроблено спробу проаналізувати сьогоденний стан вокального мистецтва, а також особливостей репертуарної політики виконавців. Окремо зроблено акцент на формуванні сучасного концепту репертуару. Висновки: музичний репертуар існує в просторі відповідної епохи та є концептуальним зображенням сучасних йому подій та настроїв у соціумі. Водночас саме через вокальне мистецтво, як таке, що пов' язане з вербальною складовою, можливе найбільш повне втілення культуропростору епохи. Вокальне мистецтво як таке, що є позиційно доступним людству та іманентною ознакою архетипів української ментальності, а також надає можливості через підбор репертуару актуалізувати питання меж надіндивідуальним, соціальним, історичним досвідом особистостей в певному полі культури як визначального для детермінування характеру діяльності та пізнання архетипових складових у культуротворчих процесах, які здатні відбивати індивідуально-національний та
загальносвітовий контекст.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is the analysis of the state of vocal art through the prism of the repertoire as a reflection of cultural space, which will help define the concept of the repertoire for determining the social status of the culture of the era. The methodology of research is to apply comparative, historical-logical methods, as well as empirical, general-scientific (analysis, synthesis) methods. Scientific novelty. The article attempts to analyze the present state of vocal art, as well as the features of the repertoire of artists. Separately, the emphasis is put on the formation of a modern repertoire concept. Conclusions. Musical repertoire exists in the space of the corresponding era and is a conceptual image of contemporary events and mood in society. At the same time, it is precise because of vocal art, as being connected with the verbal component, perhaps the most complete embodiment of the cultural space of the era. Vocal art as being positionally accessible to mankind and an inherent feature of the archetypes of Ukrainian
mentality, as well as providing opportunities through the selection of the repertoire to actualize the issues between the subindividual, social and historical experience of individuals in a particular field of culture as a determining factor for determining the nature of activity and the knowledge of archetypal components in cultural cooking processes that can carry individual, national and global context.