Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Розкрити прийоми навчання та виховання диригентів, які використовував у педагогічній
діяльності М. Колесса. Головними методами дослідження є інтерв‘ювання й узагальнення, що дали можливість
вирізнити педагогічний досвід видатного диригента та теоретика, автора навчального посібника «Основи техніки диригування», засновника львівської диригентської школи М. Ф. Колесси. Наукова новизна. У статті вперше окреслено педагогічний досвід майстра, який сприймав процес навчання в єдності двох складових: як
«творення людини» (В. Сухомлинський) і виховання музиканта-професіонала високого рівня. Висновки. Узагальнено головні принципи практичної роботи професора зі студентами, спрямовані на опанування техніки диригування, вивчення хорової партитури, за допомогою яких «прочитується» й інтерпретується твір, втілюється
у виконавській версії художній задум композитора. Для М. Колесси творення людини - це не тільки вплив педагога на своїх студентів (як людини та музиканта-професіонала), а й кропітка праця над самовдосконаленням.
Підкреслено, що визначальні домінанти педагогічної майстерності М. Колесси можуть успішно використовуватися в практичній діяльності викладачів і студентів, впроваджуватися в навчальний процес вищої школи.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the article. To reveal the methods of training and education of conductors used by M. Kolessa‘s in
his pedagogical activity. Methodology. The main methods of research are interviewing and generalization, which made
it possible to distinguish the pedagogical experience of the outstanding conductor and theorist, the author of the
textbook «Fundamentals of conducting techniques», the founder of M. Kolessa Lviv conducting the school. Scientific
novelty. The article is the first to outline Professor‘s pedagogical experience who perceived the process of learning in
the unity of the two components: as «the creation of man» (V. Sukhomlynsky) and the upbringing of a high-level
musician. Conclusions. The author generalizes the main principles the Professor‘s practical work with the students,
aimed at mastering the technique of conducting, studying the choral score, enabling the work to be «read» and
interpreted. For M. Kolessa, the creation of man is not only the influence of a teacher on his students (both a man and a
musician-professional), but also a painstaking work on self-improvement. It is emphasized that the basic dominant of M. Kolessa‘s pedagogical skills can be successfully used in the practical activity of teachers and students, and,
consequently, introduced into the educational process of higher education.