Abstract:
The analysis of the functions of public relations in the field of business shows that in general the process of organizing work in this area must consist of two main components: the development of a business structure’s strategy of public activity and its implementation. The Corporate Social Responsibility Programs should be considered as part of the corporate communications strategy that meets the tasks of public relations, which have to take into account the interests of both partners. The social responsibility policy expands the range of the business structure’s communication capabilities of the public relations by introducing new tools of the interactions.
Purpose of the Article. The purposes of the article are to consider the ideas of the evolution, to study the sphere of professional activity and the model of the practice and ethical aspects of the public relations. In addition, we are aimed at the analysis of the mechanisms of the implementation of social responsibility and the establishment of professional standards in the field of PR-activities. Methodology. The methodology
of the research is based on the general scientific and special methods of the cognition. They are an analysis, a synthesis, a logical method and a method of generalization.
Description:
Аналіз функцій паблік рилейшнз у сфері бізнесу показує, що в найзагальнішому вигляді процес організації роботи у цій сфері має складатися з двох основних компонентів: по-перше, розроблення стратегії громадської діяльності бізнес-структури; по-друге, реалізація цієї стратегії. Програми корпоративної соціальної відповідальності мають бути розглянуті як складові комунікаційної стратегії корпорації, що відповідають завданням зв’язків з громадськістю, тобто побудові відносин між корпорацією і громадськістю, які враховують інтереси обох сторін. Політика соціальної відповідальності розширює спектр комунікаційних можливостей зв’язків з громадськістю бізнес-структури, привносячи нові інструменти взаємодії.
Метою роботи є аналіз функцій соціальних технологій, з’ясування значення механізмів реалізації соціальної відповідальності та становлення професійних стандартів в сфері PR-діяльності. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема: аналізу, синтезу, логічного методу та методу узагальнень.