Abstract:
The purpose of the article. The article highlights the use of information technologies in education and their impact on educators. The research and analysis of the use of information and communication technologies in education such as the Learning Management System and ePortfolio were conducted. The comparative analysis
of data technologies is given. Methodology. Methods of research: literature analysis - studying the capabilities of each technique and indicating their functional set; the way of the system and comparative analysis - for analyzing various information platforms, identifying their advantages and disadvantages, comparative study of technologies.
Мета роботи. Стаття висвітлює використання інформаційних технологій в освіта та їх
вплив на здобувачів освіти. Проведено дослідження та аналіз використання в освіті інформаційно-комунікаційних технологій таких як Learning Management System та ePortfolio. Надано порівняльний аналіз даних технологій. Методи дослідження: аналіз літератури – дослідження можливостей кожної з технологій і зазначення їх функціонального набору; метод системного і порівняльного аналізу – для аналізу різних інформаційних платформ, визначення їх переваг та недоліків, порівняльний
аналіз технологій.
Description:
The scientific novelty of the work is to conduct a comparative analysis of information and
communication platforms in education. Opportunities, advantages, and criteria of evaluation of information platforms from self-development of the applicant of education are investigated. Conclusions. Investigation of the functional of LMS-systems and ePortfolio, analysis of their possible impact on the educational process; the advantages of the introduction of such technologies are outlined, and a comparative analysis of these technologies is carried out.
Наукова новизна роботи полягає у проведенні порівняльного аналізу інформаційно-
комунікаційних платформ в освіті. Досліджено можливості, переваги та розроблено критерії оцінки інформаційних платформ з точки зору саморозвитку здобувача освіти. Дослідження функціоналу LMS-систем та ePortfolio, аналіз їх можливого впливу на освітній процес; зазначено переваги від впровадження подібних технологій та проведено порівняльний аналіз даних технологій..