Короткий опис(реферат):
Метою роботи є розкриття культурологічних аспектів управління підприємствами на основі сучасної методології науки про
культуру. Методологія. Автори, на основі сучасних концептуальних підходів культурології (некласична філософія культури,
філософська і культурологічна герменевтика, семіотична школа), виокремлюють чотири модуси фундаментальної культурології:
історичний, семантичний, соціальний та психологічний,− предмети вивчення яких (ментальність, комунікації, семіозис та творчість),− у
якості імпліцитних елементів входять до складу системи виробництва товарів і послуг, як традиційної, так і новітньої моделі
менеджменту. Наукова новизна дослідження полягає у доведенні залежності управлінських дій суб’єктів глобальної економіки від
локальних культурних умов (глокалізм як проект третьої хвилі), відповідно до школи «соціології, що розуміє» (герменевтики культури).
Висновки. Таким чином, у проведеному дослідженні було зроблено спробу синтезу економічної теорії, теорії і практики менеджменту з
культурологічними дисциплінами.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is dedicated to disclosure of cultural aspects of enterprise management on the basis of modern
methodology of cultural science. Methodology. The author, based on non-classical conceptual approaches of culturology (philosophy of
culture, philosophical hermeneutics, semiotic school), single out four modes of fundamental cultural studies: historical, semantic, social and
psychological – whose subjects of studies (mentality, communication, semiosis and creativity) – as implicit elements are included in the system of producing goods and services, both under traditional and the latest management model. Scientific novelty of the research according to the
school of «understanding sociology» (cultural hermeneutics), the authors prove the dependence of managerial actions of subjects of the global
economics on local cultural conditions (glocalism as a third wave project). Conclusions. In the conducted research an attempt was made to
synthesize economic theory, theory and practice of management with cultural disciplines.