Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у висвітленні особливостей інноваційної культури шляхом її порівняння з масовою культурою на
основі діалогу текстів Макса Горкгаймера, Теодора Адорно «Діалектика Просвітництва. Філософські фрагменти» та Еверетта М.
Роджерса «Дифузія інновацій». Методологічна основа дослідження базується на використанні методів детермінізму,
порівняльного та системно-структурного аналізу, соціокультурних студій, а також принципів філософської герменевтики.
Наукова новизна дослідження полягає у встановленні та аналізі причинно-наслідкових зв’язків, що мають місце у появі
інноваційної культури в суспільстві масового споживання, у порівнянні інноваційної культури та масової культури. Висновки.
Поява інноваційної культури – наслідок масштабів поширення масової культури, при цьому інноваційна культура є антитезою
масової культури та знищує масову свідомість як таку. Підвищення рівня інновативності індивіда призводить до його виходу зі
стану масової свідомості. Рівень освіти та відкритість до перманентної освіти сучасного користувача інтернету засвідчують, що
він є засобом глобалізації сучасної культури, а не тотальності масової культури як однієї з її форм. Інноваційна культура долає
«масовість» людини у суспільстві.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to highlight the peculiarities of innovation culture by comparing it with mass culture on the basis
of the dialogue of texts by Max Horkheimer, Theodor Adorno «Dialectics of Enlightenment. Philosophical fragments» and Everett M.
Rogers «Diffusion of Innovations». The methodology of the study is based on the use of determinism, comparative and system-
structural analysis, socio-cultural studies, as well as principles of philosophical hermeneutics. The scientific novelty of the study is to
establish and analyze the causal and investigative relationships that take place in the emergence of innovation culture in a society of
mass consumption, in comparison with innovation culture and mass culture. Conclusions. As a result of the research, it was found
that the emergence of an innovation culture is a consequence of the scale of the spread of mass culture, while the innovation culture is
the antithesis of mass culture and destroys the mass consciousness as such. Increasing the level of innovativeness of an individual
leads to his way out of the state of mass consciousness. The level of education and openness to permanent education of modern
Internet user testify that it is a means of globalization of modern culture, rather than the totality of mass culture as one with its forms.
Innovation culture overcomes the «mass» of a person in a society.