Короткий опис(реферат):
Повноцінне сприйняття учнями знань, формування навичок та їх відтворення неможливі без швидкої орієнтації в базі теоретичних даних, що складають основу їх музично-теоретичної підготовки.
В пропонованому посібнику ми намагались ущільнити інформаційний потік, щоб він не призводив до розумового перевантаження, але відповідав основним вимогам розділу програми "Теоретичні знання"; постачав інформацію, корегував результати навчання, спрацьовував на істотне підвищення ефективності музичної освіти. Це ущільнення розвантажує пам'ять, підвищує рівень готовності до сприйняття нового матеріалу, дозволяє утримувати уже в старших класах значно більший об'єм інформації.
"Правила" виконують і головні дидактичні принципи навчання, насамперед - наочність: приклади, схеми, таблиці, нотні тексти, винятки. Вони направлені на активізацію уваги та пам'яті учня, мислення та уяви, готовності до певної реакції.
"Правила" допомагають засвоєнню курсу основ музичної грамоти: за їх допомогою учні постійно, на протязі тривалого часу тренують свою пам'ять, розумові здібності, кмітливість, пробуджують творчу фантазію, активізують мислення, одним словом, дають можливість навчатись легко, без примусу.