Короткий опис(реферат):
Мета роботи – узагальнити виконавський та режисерський досвід Д. М. Гнатюка,
пов'язаний з його режисерською практикою. Апелюючи до проблеми дослідження творчої біографії митця, ми детально висвітлюємо етапність його становлення, в якій режисерська практика займає одну з преферентних позицій, узагальнюючи теоретичний досвід та практичні здобутки. Методологія передбачає включення проблеми аналізу у простір історичного, мистецтвознавчого та культурологічного дискурсу з обов’язковим закріпленням питання у міждисциплінарному контексті. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше висвітлюється режисерська практика Д. Гнатюка в контексті міждисциплінарного дискурсу; представлено до огляду численні рецензії періодичних видань, проведено їхній на
аналіз та зроблено відповідні узагальнення й висновки; висвітлено творчу біографію митця крізь призму його виконавських пошуків, рішень та апробацій. Висновки. Представлений до огляду матеріал дає можливість цілісно охопити проблему постановки опери С. Прокоф’єва «Війна та мир» у режисерській інтерпретації Д .М. Гнатюка. Узагальнюючи численні рецензії та архівні матеріали, ми формуємо картину об’єктивної та раціонально-виваженої моделі творчої особистості Д. М. Гнатюка, закріплену в координати його виконавської та режисерської практики передусім.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The goal of the work is due to the need to summarise the
performance and directing experience of D. M. Gnatyuk, which is related to his directorial practice. Applying to the problem of studying the creative biography of the artist, we detail the stage of its formation, in which directorial method takes one of the favorite positions, summarising the theoretical experience and practical achievements of D. M. Gnatyuk. The methodology involves the inclusion of the problem of analysis in the space of historical, art critic and cultural discourse with the obligatory consolidation of the issue in an interdisciplinary context. The scientific novelty of the research is that for the first time the directorial practice of D. Gnatyuk in the context of interdisciplinary discourse is covered; presented to the review numerous reviews of periodicals, conducted them for analysis and made corresponding generalizations and conclusions; The creative
biography of the artist is highlighted through the prism of his executive searches, decisions and approbations. Conclusions. The material presented in the review gives an opportunity to comprehensively cover the problem of the production of S. Prokofiev's opera "War and Peace" in directorial interpretation by D. M. Gnatyuk. Summarizing numerous reviews and archival materials, we form a picture of an objective and rationally-balanced model of creative personality - D. M. Gnatyuk, fixed in the coordinates of his performing and directing practice, first of all.