Abstract:
В дисертації розроблена філософсько-етична концепція моральнісної культури, яка значно розширює проблематику етики, виводить її за межі ціннісно-раціонального обгрунтування моральних норм. Аналіз безпосередніх життєвих проявів людини об‘єктивної ціннісної основи творчої самореалізації особистості дозволив виділити такі компоненти моральнісної культури як природна моральність, висока моральність, належна моральність, що існували у синкретичній цілісності на ранніх етапах культури. Подальше їх виокремлення пов‘язано із зростаючою соціокультурною динамікою. Відносно самостійними ці складові моральнісної культури стають в епоху модерну. Дослідження таких феноменів як моральнісні норми, моральний ідеал, етичний дискурс дозволило обгрунтувати їх органічний зв‘язок із специфічними культурними умовами, спрямованість на освоєння буттєвих цінностей людського існування. Специфіка моральнісної культури пов‘язується з творенням спілкування - єднання як самоствердження особистості.
Description:
In the dissertation a philosophic-ethic concept of moral culture have been studied, which considerably widens the ethic's circle of problems and brings it out of value-rational basic of moral norms. Analysis of human spontaneous manifestations, objective value basic of person's creative self-realization has permitted to distinguish the components of moral culture: natural morality, high morality, proper morality which existed syncretically on the culture's early stages. Their following detachment is related to the growing social-cultural dynamics. These components of moral culture have become relatively independent in the modern period. Investigation of such phenomena as moral norms, moral ideal, ethic discourse, has enabled to establish their organic relation with specific cultural conditions, orientation to mastering existence values of human's being. Moral culture's specific character is related to creation of communication-unity as person's self-affirmation.