Abstract:
Дисертаційне дослідження зумовлено науковим інтересом до проблеми та тим значенням, яке має жанр інструментального концерту в сучасній композиторській практиці. У дисертації представлено розширення сфери функціонування поняття “жанрово-стильова модель”, що трактується як універсальна аналітична система, особлива методика висвітлення специфіки феномену композиторської інтерпретації. Сформульована авторська концепція композиторської інтерпретації. Під моделлю інтерпретування розуміємо жанрово-стильову модель, під самим інтерпретуванням - творчу свободу вибору композитором тих жанрово-стильових параметрів, що є необхідними для втілення художнього задуму. Аспект дослідження - теоретичний аналіз композиторської інтерпретації жанрово-стильової моделі інструментального концерту. У дисертації аналізуються особливості сучасного етапу розвитку інструментального концерту та його різновидів в творчості українських митців, дається панорамний огляд творчості Л. Колодуба в жанрі інструментального концерту. Репрезентовано перше музикознавче прочитання концертів Л. Колодуба для дерев’яних духових інструментів.
Description:
The dissertation search is caused by science interest of the topic and by the important place the instrumental concert genre takes in modern composer’s practice. The genre-style model conception is widening to be more than the universal analysis system; it is also becoming the preferred method for the composer’s interpretation research. The conception of the composer’s interpretation is formulated. The composer’s interpretation model is the genre-style model. The composer’s interpretation process is the creative freedom of the choice of the genre-style parameters that are necessary for their artistic conception embodiment. The research aspect of the dissertation is the theoretic analysis of the composer’s interpretation of the instrumental concert genre style model. The dissertation research the historical development of the instrumental concert genre and the modern implementation of that genre. The Dissertation contents the first musicologist analysis of concerts for wood wind instruments by L. Kolodub. These pieces are a great example of how certain traditions of the genre are transformed for the composer’s best idea embodiment.