Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сиваш, Ілона Олегівна | |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T11:24:58Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T11:24:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Сиваш І. О. Мистецтво етнодизайну в художній культурі України ХХ – початку ХХІ ст. : дис. на здоб. наук. ступеня канд. мистецтвознавства : 26.00.01 – теорія та історія культури / І. О. Сиваш ; М-во культури України. НАКККіМ. – Київ, 2019. – 210 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2303 | |
dc.description | The processes of formation and development of ethno-design are considered in the thesis by taking into account the Ukrainian and world artistic experience. The scientific-conceptual apparatus of ethno-design in the structure of design activities have been clarified and concretized, the research methodology has been formed which consists of a complex and interdisciplinary approach development and a number of scientific methods: art-historical, comparative, sociocultural, system-structural and method of stylistic analysis; folk art and crafts, architecture, visual and decorative arts on the formation of ethno-design, reflect a development of the culture stages in the life of society, provide an analysis of ethno-design as a synthesis of ethnic traditions and artistic design projects. The reasons for the emergence of ethno-design are analyzed and disclosed on the basis of using the formative principles of folk art in terms of the search for Ukrainian national style in architecture, visual arts, decorative and applied art, etc. The great importance of folk arts and crafts of Ukraine for the transformations of ethnicity, which along with traditional architecture become the base, summarizes information about the experience of using ethno-motives in Art and Design, provides designers with a wide range of ideas, helps to find original solutions while preserving national identity. Conceptual positions of ethno-design development at the present stage are proposed and its significant cultural role is proved, current trends in environment design, costume design, graphic design and advertising, web-design, and the like are indicated. The work laid the foundation for the development of ethno-design ideas and values in the context of modern artistic practices. On the basis of the comprehensive analysis, the main trends in the further development of ethno-design were determined: compositional shaping as a link between utilitarian and aesthetic in the design object, style decision as a manifestation of certain ideological attitudes, use of Ukrainian ethno-motives as a creative interpretation of the cultural and artistic heritage of architecture, visual, decorative and applied arts. Currently, when the process of European integration is becoming increasingly relevant, it is an ethno-design as a cultural and artistic phenomenon that has the task of finding a compromise between national design and world design trends, to embody the underlying national essence of the language of visual forms. | uk_UA |
dc.description.abstract | У дисертації розглянуто процеси становлення та розвитку етнодизайну з урахуванням українського та світового мистецького досвіду. Уточнено й конкретизовано науково-понятійний апарат етнодизайну в структурі дизайн-діяльності, сформовано методологію дослідження, яка полягає в застосуванні комплексного йміждисциплінарного підходів і низки наукових методів: історико-мистецтвознавчого, компаративного, соціокультурного, системно-структурного та методу стилістичного аналізу, які цілісно розкривають вплив народних художніх промислів, архітектури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва на формування етнодизайну, відображають культурні етапи розвитку суспільства, забезпечують аналіз етнодизайну як синтезу етномистецьких традицій і художньо-проектної творчості. Проаналізовано та розкрито передумови появи етнодизайну на основі використання формотворчих принципів народного мистецтва при пошуках українського національного стилю в архітектурі, образотворчому, декоративно-прикладному мистецтві тощо. Обґрунтовано вагоме значення народних художніх промислів України для трансформацій етностилю, які поряд із традиційною архітектурою стають тією базою, що узагальнює інформацію про досвід використання етномотивів у мистецтві та дизайні, надають дизайнерам широкий діапазон ідей, допомагають знайти оригінальні вирішення при збереженні національної ідентичності. Запропоновано концептуальні положення розвитку етнодизайну на сучасному етапі та доведено його вагому культуротворчу роль, окреслено сучасні тенденції в дизайні середовища, дизайні костюма, графічному дизайні та рекламі, веб-дизайні тощо. У роботі закладено підвалини продукування етнодизайнерських ідей і цінностей в умовах сучасних мистецьких практик. На основі проведеного комплексного аналізу визначено головні тенденції подальшого розвитку етнодизайну: композиційне формоутворення як зв’язок утилітарного й естетичного в дизайн-об’єкті, стильове вирішення як прояв певних ідеологічних настанов, використання українських етномотивів як творча інтерпретація культурно-мистецької спадщини архітектури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва. Нині, коли процес євроінтеграції стає все більш актуальним, саме етнодизайн як культурно-мистецький феномен має завдання знайти компроміс між національними дизайном і світовими дизайнтрендами, утілювати глибинні національні сутності мовою візуальних форм. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв | uk_UA |
dc.subject | художня культура, мистецькі практики, етнодизайн, дизайн, народне мистецтво, народні художні промисли, етномистецькі традиції, етностиль, культуротворчість | uk_UA |
dc.title | Мистецтво етнодизайну в художній культурі України ХХ – початку ХХІ ст. – | uk_UA |
dc.title.alternative | The art of ethno-design in the artistic culture of Ukraine of the XX – early XXI century. | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |