Abstract:
Дисертація присвячена визначенню та вивченню сутності явища сонорного інтонування його походженнюі специфіці; при цьому особливу увагу приділено співвідношенню між даними феноменом і сонорикою (сонорною музикою). Передумовами розгляду «сонорного інтонування» в контексті індивідуальної (авторської) стильової парадигми композиторської творчості послужили загальногуманітарний і філософсько-культурологічний підходи. Безліч його трактувань, що пропонуються різними науками, демонструють багатозначність даного явища, яка, з одного боку, дає можливість виявляти всілякі властивостіі якості стилю, з іншого боку, дозволяє сформувати і позначити єдине коло проблем, пов'язаних з процесами стилеутворення.Найважливішою категорією роботи стає поняття індивідуального (авторського) стилю в музиці, з виявленням загальних позицій, що характеризують стиль автора як систему змістовних (смислових) і формальних (музично-синтаксичних) характеристик. Стверджується статус індивідуального стилю як одного з важливих і складних стильових проявів музичного мистецтва другої половини ХХ - початку XXI століття, яке передбачає виявлення співвідношення загального, універсального і особистісного началудосліджуваній стильовійкомпозиторськійпарадигмі, розкриття її стильової багатовимірності (індивідуальний стиль - стиль часу), а також вивчення взаємодії раціонального і спонтанного чинників у створеннікомпозитором художньої дійсності. У зв'язку з появою сонорної музики, сонорної техніки, сонорного інтонування виникла необхідність в диференціації різних типів сонорного інтонування. Вирішення цього завдання є неможливим у відриві від вивчення природи типів інтонування в сонориціі виявлення їх взаємодії з образно-смисловим змістом музики і одночасно –з виконавськими засобами виразності. Серед найбільш використовуваних типів сонорного інтонування виділяються:
сонорно-моторний, сонорно-мелодійний, сонорно-тоновий, сонорно-динамічний, сонорно-тембровий, сонорно-ударний.
Description:
The thesis deals with thedefinition and study of the essence of the phenomenon of sonorant intonation, its origin and specificity; with particular attention paid to the correlation between the given phenomenon and sonorism(sonorousmusic).The most important category of the thesisis the notion of an individual (author's) style in music, with the discovery of general positions that characterize the author's style as a system of meaningful (semantic) and formal (musical-syntactic) characteristics. The status of the individual style as one of the important and complex stylistic manifestations of musical art of the second half of the 20th - the beginning of the 21st century has been confirmed, which involves revealing the correlation of universal and personal origins in the stylisticcomposer's paradigm studied, the disclosure of its stylistic multidimensionality (individual style - style of time), as well as the study of the interaction of rational and spontaneous factors in the creation of the artistic reality of the composer.In connection with the occurence of sonorous music, sonorary technique, sonorous intonation, there was a need for the differentiation of various types of sonorous intonation. The solution of this issue is impossible without the study of the nature of the types of intonation in the sonorism, and the detection of their interaction with the figurative and semantic content of music, and simultaneously with the performer's means of expression expressiveness. Among the most commonly used types of sonorous intonation are distinguished: sonorous-motor, sonorous-melodic, sonorous-tonal, sonorous-dynamic, sonorous-timbre, sonorous-accented.