Abstract:
Дисертація присвячена дослідженню прийомів пародіювання в сатиричних музичних творах українських і російських композиторів ХІХ-ХХІ ст. Твори Г. Банщикова, В. Гавриліна, М. Лисенка, М. Мусоргського, І. Соневицького, А. Холмінова, Д. Шостаковича, Р. Щедріна, А. Бондаренка розглядаються під кутом зору актуальної для сучасної естетичної, культурознавчої і музикознавчої думки проблеми втілення в музичному мистецтві естетичної категорії комічне через прийоми пародіювання. Вивчення музичного матеріалу здійснюється в ракурсі виявлення специфіки прийомів пародіювання в конкретних музичних творах.
Серія музикознавчих аналізів дає підстави для висновків про те, що роль прийомів музичного пародіювання дуже важлива для окреслення сатиричних персонажів і ситуацій, для дискредитації їх несправжньої значущості і виявлення їх справжньої суті, а також для драматургічного розвитку наскрізних сатиричних образів або цілих сцен.
Description:
The dissertation is devoted to researching of parodying methods in satirical pieces of music of Ukrainian and Russian composers ХIХ-XXI centuries. Compositions of N. Lysenko, I. Sonevitsky, D. Shostakovich, R. Schedrin, A. Holminov, G. Banshchikov, V. Gavrilin, M. Musorgsky, A. Bondarenko are considered from the point of view of actual for aesthetic and musicological thought of the XX-th century of a problem of an embodiment in musical art of an aesthetic category "comic" through parodying methods. Studying of a musical material is made in a foreshortening of revealing of specificity of parodying methods in concrete pieces of music.
A series of musicological analyses allows to draw conclusions that the role of musical parodying methods is exclusively important for describing of satirical characters and situations, for discredit of their false relevancy and revealing of their true essence, and also for dramaturgic development of through satirical images or the whole scenes.