Abstract:
Дисертація є філософсько-культурологічним дослідженням феномену моди в просторі культури. У роботі розглядається феномен тілесності у філософському та соціокультурному аспектах. Зокрема, увага звертається на тілесні практики та їх репрезентацію в моді. Соціокультурна еволюція тілесних практик досліджується як інтегративний феномен, що поєднує синтетичні тенденції розвитку таких практик культури, як мода, дизайн, брендинг тощо. Досліджується біомеханіка тіла людини як поняття екокультури та соціокультурних комунікацій. Розглянуто феномен екологічно безпечної моди в контексті модних інновацій дизайнерів одягу XX-XXI ст. В роботі опрацьовуються філософсько-світоглядні проблеми новітніх технологій в контексті діяльності дизайнерів одягу ХХ-ХХІ століття. У досліджені надається аналіз соціальним функціям моди та дизайну в просторі масової культури ХХ-ХХІ століття. Дизайн одягу визначається як видовищний синтез, як єдність тілесних практик моди й культури. У дисертаційному досліджені розглядається феномен моди в просторі комунікацій. Обгрунтовується його роль і вплив в кількох вимірах: соціологічному, антропологічному, культурно-історичному та комунікативному. Розглядається мода, яка трансформує жіночу та чоловічу тілесність в андрогінних, трансформативних ознаках флеш-іміджу.
Description:
The dissertation is a philosophical and cultural studies the phenomenon in space design culture. This researche considers the phenomenon of physicality in contemporary socio-cultural and philosophical aspects. In particular, attention is drawn to the bodily practices and their representation in fashion. Sociocultural evolution bodily practices of fashion investigated as an integrative phenomenon, including synthetic trends of cultural practices such as fashion, design, branding and more. The study of the biomechanics of the human body demonstrates the context of ecological culture and socio-cultural communication. Environmentally safe fashion phenomenon in the context of fashion designers innovation XX-XXI centuries is - considered. This researche demonstrates philosophical and ideological problems of the present stage of new technologies in the context of fashion designers XX-XXI century. The dsaaertation provides an analysis of the social function of fashion and design in the space of mass culture XX-XXI century. Design is defined as the spectacular synthesis, the unity of bodily practices o f fashion and cultural practices. The phenomenon of fashion in space communications, it's role
and influence in several dimensions: sociological, anthropological, cultural, historical and communicative are determinated. Fashion consider that transforms male and female physicality in androgynous, transformative features.