Abstract:
В дисертації розглядається проблема активізації пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах.
Здійснено теоретичний аналіз наукової літератури з проблеми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів, досліджено процес функціонування початкової ланки музичної освіти, виявлено специфіку початкового навчання гри на струнно-смичкових інструментах дітей 4-5 та 6-7-річного віку, обгрунтовано методичні основи та експериментально підтверджено доцільність та ефективність використання робочих зошитів з друкованою основою на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах як таких, що найкраще відповідають вимогам сучасної освіти і є найзручнішою формою роботи для учнів в класі та вдома.
На основі проведеної дослідно-експериментальної роботи доведено, що активізація пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах можлива за умови: врахування вікових особливостей, рівня психічного розвитку учнів та особливостей перебігу основних пізнавальних процесів; створення навчальних ситуацій, здатних викликати пізнавальний інтерес та позитивний емоційний відгук учнів; активізації мисленнєвої діяльності учнів шляхом використання серії нестандартних завдань та організації навчального процесу на основі творчої самореалізації дитини.
Description:
The thesis is devoted to the problem of activization of the schoolchildren’s cognitive activity at the elementary stage of training to play on the stringed-bow instruments.
The teoretical analysis of the scientific literature has been made which is devoted to the problem of activization of the junior schoolchildren cognitive activity; the process of the functioning of the musical education elementary link has been investigated; the specific character of the elementary training to play on the stringed-bow instruments of the 4-5 and 6-7 years old children has been revealed; the methodical bases have been substantiated, and the effeciency and productive use of the working copybooks with the printed basis at the elementary stage of training to play on the stringed-bow instruments have been experimentaly confirmed.
The decisive role in activization of the schoolchildren’s cognitive activity at the elementary stage of training to play on the stringed-bow instruments is played by training trend to the active usage of the involuntary attention and memory; the training process is based on the pictures and the other visual schematiс means, by with which the words have to be memorized and associated; the involuntary arbitrary memory is developed by the variative repetition of the basic tasks; the mental activity becomes more active by using non-standard cognitive tasks; the imagination is stimulated and the synestesia of the senses is used.