Короткий опис(реферат):
В дисертаційному дослідженні розглядається музичне виконавство як цілісне, відносно самостійне явище музичної культури.
Розкривається сутність, соціальна і творча природа музичного виконавства, виявляються закономірності і тенденції його становлення, розвитку та наукового вивчення в контексті історичних соціокультурних процесів. Визначена структура музичного виконавства як системного утворення. Обґрунтовано сутність і логіку зв’язків та взаємодії складових даної системи, завдяки яким вона функціонує як органічна цілісність.
Висвітлено специфіку музичного виконавства, яку формують видово-мистецька специфіка музики як така та особливості музично-виконавської діяльності. Аналізується об’єкт музичного виконавства - музичний твір, визначаються основні вимоги до музично-творчого потенціалу і техніко-виконавських можливостей, яким повинен відповідати виконавець. Розкриваються об’єктивні закономірності суб’єктивізації твору у виконавському процесі, визначаються і обґрунтовуються основи і види інтерпретації.
Суть розробки, основні результати:
The Dissertation research is dedicated to musical rendition which is regarded as an integral and relatively independent phenomenon of culture.
In the work the essence, social and creative nature of musical rendering are revealed; appropriateness and tendencies of development and scientific study in social-historical context are exposed.
The structure of musical rendering as a systemic creation is designated.
The essence and logical connection of the system components thanks to which it function as an organic integrity are grounded.
Specific character of musical rendition which is formed by aspectual features of music as such and peculiarities of musical rendering is cleared.
It analyzes the object of musical rendering - musical composition; the main demands concerning musical - creative potential and technical - rendering means which have to be observed by performer are defined.
Objective appropriateness in subjectifying musical composition in rendering process is revealed. The main types of interpretation are defined and grounded.